Ad Paráda: Čajový trip do říše divů

Další měsíc uplynul jako pára nad šálkem čaje a je tady nový díl reklamní hitparády! Tentokrát se Wilhelm a Miky vydali na výlet do kraje marketingových divů, aby si společně s vámi vychutnali směs těch nejlepších květnových reklam. Vychutnávání samozřejmě proběhne za přítomnosti naší ctihodné poroty složené ze členů ADC a dalších výrazných osobností. Tento díl pomohli vyprodukovat boogiefilms a svou fantazii do něj vložilo režisérské duo Bao-bab, Oliver Beaujard & Nina Zardalishvili. Sledujte na MALL.TV!

Aktuální TOP 5 je pěkně květnatá. Na první stupínek přes ostatní soutěžící doteklo pivo Braník v kampani čepované agenturou WMC/GREY. Naše pozvání na tradiční rozhovor přijal a přes telemost se do kouzelného kraje připojil Petr Klíma, brand manager značek Staropramen a Braník.

V novém díle jsme ještě více přidali na emocích. Díky spolupráci s Behavio vám tak můžeme naservírovat jejich vychytanou emoční křivku, která měří emoční reakce diváků na konkrétní spot. A to bez použití elektrod nebo mozkových přípojek ve stylu Matrixu. Chytrá věcička! Emoční křivku vybrané reklamy od výzkumné agentury Behavio s podrobným reportem najdete zde: https://adparada.behaviolabs.com/


Pozvání do poroty tentokrát přijali: Linda Bilal, Area Engagement Lead, Česká Spořitelna, Honza Šimek, freelance propánajána, Zuzana Kubisová, Creative Brand Curator by Brand Curators, Roman Číhalík, freelance, Vilém Franěk, CMO, MALL.TV a Prokop Motl, režisér z Creative Embassy.


Credits: CREW: Executive producer: Jiří Heršálek/Line producer: Oldřich Havelka/Production manager: Vojtěch Nedvěd/Production coordinator: Kristian Škop/Production coordinator: Barbora Krečmerová/Director: Baobab/Screenplay: Baobab, Miky Karas, Pavel Wilhelm Přibyl/Director of photography: Tomáš Šťastný/Focus puller: Patrik Balonek/2nd AC: Mihir Khulkarni/Gaffer: Václav Šejna/Electrician: Ondřej Štifter/Sound master: Marek Fialka/Wardrobe stylist: Peter Tistan/Wardrobe assistant: Petra Pepe Palečková/Wardrobe assistant: Tereza Ciernikova/Maku-up: Alice Kim/Art director: Nino Zardalishvili/Props: Jan Podolka/Editor: Oliver Beaujard/Sound design: Marek Fialka/Grading: Radek Svoboda

CAST: Zajíček: Miky Karas/Kloboučník: Pavel Wilhelm Přibyl/Host: Petr Klíma

Special thanks to: Česká zemědělská univerzita/Biofilms – Martin Klimpar/Light service – Ondřej Boček/PFX – Tomáš Brož/Art directors club Czech Republic/Roman Sečkář/Láďa Horák/Jan Jéňa Řehořka


1. MÍSTO: KAMPAŇ PRO BRANÍK OD WMC|GREY

WMC Grey v nové kampani pro Pivovary Staropramen uvádí koncept branických rytířů. Ten vychází z archetypu jeho zákazníka jako dobrého českého člověka, který si na nic nehraje a předchází ho dobrá pověst. Stejně jako pivo Braník. Spot realizovala produkce Boogie s režisérem Tomášem Bařinou.

„Sice nevím, čím si týpek zasloužil pasování na rytíře, jestli tím, že mu došlo pivo?” Honza Šimek

„Přijde mi, že tohle přesně sedlo na produkt a cílovku. Já si kvůli tomu asi Braník nekoupím, ale někdo jiný si koupí místo jednoho tři a o to jde. Patřit do skupiny, ve které chci být a tento spot mě v tom utvrzuje.” Roman Číhalík

„Hezký nápad, na cílovou skupinu může zapůsobit, ale myslím, že zpracování mohlo být více plynulé, na mě působí nepřirozeně a hodně trhaně, nevím, co mám sledovat dřív.” Linda Bilal

„Skvělý koncept a geniální copy. Exekuce je důstojná, možná to mohlo jít trochu dál a ukázat ještě trochu větší koule. Je to skoro takovej českej Hornbach. Skoro! Ale těším se na pokračování.” Prokop Motl

„Taste Braník bych rád navrhnul na slogan roku. Naprosto geniální dvojsmysl a základ globální kampaně Braníku! :) Zpracování videa by si zasloužilo ještě trochu vychytat, ale za slogan to odpouštím.” Vilém Franěk

„Pánbožko nás poteš, ak raz táto armáda vyrazí zachrániť túto krajinu. :-D Braník v tomto okamihu vysoko vystúpal v pozornosti všetkých nepochopených a dlhodobo podceňovaných chlapov domácich. A žienky domáce konečne pochopili, čo za poklad sa im doma ukrýva. Braník do každej domácnosti! "Ať mír dál zůstává s touto krajinou!" Gratulujem tvorcom!” Zuzana Kubisová


2. MÍSTO: KAMPAŇ PRO ČESKOU SPOŘITELNU OD VMLY&R PRAGUE

Nová brandová kampaň České spořitelny se snaží zvedat sebevědomí obyvatel Česka. „Jste #silnější, než si myslíte“ je hlavním sdělením kampaně. Cílem je povzbudit společnost a dodat Čechům sebevědomí a víru v sebe samé. Projekt zároveň představuje start nového dlouhodobého komunikačního konceptu spojeného s mottem „Ať se daří“. Kampaň navrhla agentura VMLY&R, spoty vznikly v produkci Boogie Films a na jejich tvorbu dohlížel skandinávský režisér Martin Werner. Energii spotu dodává píseň Stand By Me od Bena E. Kinga.

„Další „čínská chřipka“. Dobrý řemeslo „hlavně ať jste negativní, zůstaňte pozitivní“ Honza Šimek

„Klasicky veľmi dobre vystavaný emotívny príbeh s dokonalou produkciou. Avšak, čo vnímam najzásadnejšie je, že zrovna "Česká" Spořitelna posúva hranice "českosti" o krok ďalej. Svet sa mení. Našu spoločnosť už netvoria len Češi, ale i rôzne národnostné komunity. A toto nenápadné a elegantné gesto prijatia a akceptovania jinakosti v našom svete vnímam ako reflexiu dobrej spoločnosti. A týmto počinom Česká Spořitelna potvrdzuje, že dobrou spoločnosťou je. Vďaka tejto komunikácii jej verím viac, že stojí nohami na zemi a vníma náš svet taký, aký je, a nestavia "reklamné" zámky.” Zuzana Kubisová

„Nepatří do Top 5. Krásně natočené, ale pořád moc po povrchu. Nevím, jestli je to "úděl" korporátu, aby tomu všichni rozuměli, ale chybí mi tam uvěřitelnost. Palec nahoru za casting a odvahu. Myslím, že na soc. sítích si to Spořitelna docela "vyžrala".” Roman Číhalík

„Masterpiece. Má to všechno a nic navíc.” Prokop Motl

„Já ji prostě miluju, i když pořád vidím, co zlepšovat. :-)” Linda Bilal

„Dosah kampaně České spořitelny je obdivuhodný. Skoro se bojím otevřít lednici, aby mi neřekla, že jsem silnější. Spot tomu nasazuje korunu a celkově se jedná o skvělou kampaň. Můj dlouhodobý osobní problém s tím je jediný - má mi banka říkat, že jsem silnější? :)” Vilém Franěk

3. MÍSTO: KAMPAŇ PRO MEZINÁRODNÍ ORGANIZACI PRO MIGRACI OD AZN KRU

IOM je Mezinárodní organizace pro migraci, jednou z jejích stěžejních aktivit je program Asistovaných dobrovolných návratů a reintegrace. Asistence je bezplatná a umožňuje tak migrantům v různých situacích vrátit se do svých zemí bezpečně a důstojně. Informační kampaň má za cíl zvýšení povědomí o existenci programu dobrovolných návratů. Režie spotu se ujalo režisérské duo Novak + Nguyen. Kreativu a produkci spotu zajistil AZN Kru.

„Skvele a realisticky vykreslená životná situácia lacnej pracovnej sily. Kvalitná filmařina! Tvorcom sa podarilo diváka vtiahnuť do príbehu. Mám pocit, že stojím v tej miestnosti, chcem zasiahnuť, ale nedá sa. Verejnú demonštráciu tohoto celospoločenského problému, ktorý tu je, ale mnohí ho nevidia z tohto uhlu pohľadu, považujem za dôležitú. Kladiem si však otázku, či asistencia dobrovoľného návratu je to, čo by sme mali na celom tom príbehu zmeniť. Pretože tým, že ubudne pár imigrantov z tejto krajiny, našu spoločnosť lepšou neurobí.” Zuzana Kubisová

„Problém chápu, příběh je zjevnej od začátku, hezky natočený, ale proč spot? No nic. Jako cvičení do portfolia dobrý.” Honza Šimek 

„Mám rád, když reklama ukazuje témata, o nichž se nemluví, nebo o nich vůbec nevíme, a tím rozšiřuje naše znalosti. Z tohoto pohledu super. Potom je otázka, pro koho je ta reklama určená, protože pro mě cíl splnila, ale je asi důležitější, aby se o programu dobrovolných návratů dozvěděla i cílová skupina. A potom je otázka, jestli je video formát tím nejlepším řešením, resp. by mě zajímalo i mediální řešení této kampaně, protože by možná mohlo být kreativnější a zajímavější než samotné video.” Roman Číhalík

„Myslím, že cílová skupina zná své problémy, které jsou zde velmi dlouze vysvětlovány. Naopak klíčové sdělení se zde jen mihne.” Linda Bilal

„Silné a současně zpracované téma. Hluboké a důležité. Určitě jedna z nejlepších prací tohoto měsíce.” Prokop Motl

„V reklamním světě skoro "neukoukatelný", ale já mám rád, když jde někdo proti proudu. Tady to tvůrci zkusili pomocí silného příběhu a to většinou funguje.” Vilém Franěk

4. MÍSTO: KAMPAŇ PRO ČESKOU ASOCIACI POJIŠŤOVEN OD BEEFBROTHERS




Česká asociace pojišťoven představila nové spoty v rámci kampaně Agresivita zabíjí. Cílí jimi zejména na mladé řidiče, kteří jsou za volantem výrazně rizikovější. Videa mají s nadsázkou připomenout, jaké chování za volant nepatří, jak by se mladí při řízení chovat neměli. Agresivního instruktora autoškoly ve spotech hraje stand-up komik Tigran Hovakimyan. Režie se ujal Pavel Soukup. Partnery kampaně jsou Besip a Policie ČR.

„Baví, jak je to jiný.” Honza Šimek

„Dobrý pokus, dobrý zámer, ale realizácia ma úplne nepresvedčila. Skutočnú agresivitu som pocítila až pri záverečnom packshote.” Zuzana Kubisová

„Na toto téma bylo historicky natočeno mnoho exekucí různé kvality. Na aktuální zpracování se chci dívat několikrát, přitahuje mě tam ta absurdní postava učitele v autoškole, která se pohybuje na hranici uvěřitelnosti, komedie a absurdity. Nevím, jestli je to správný úhel pohledu, ale bude mít pravděpodobně velký reach a o to asi jde, v rámci tohoto tématu, nejvíc.” Roman Číhalík

„Hezký nápad, ale vlastně je mi nepříjemné na to koukat. Snaha o vtip se u mě ztrácí v délce spotu.” Linda Bilal

„Je to v dobrém slova smyslu "české" a věřím, že to mezi lidmi zarezonuje. A snad i zapůsobí. Trochu mi to připomíná mojí autoškolu, kde mě můj učitel - bývalý kamioňák - učil podjíždět a vyblikávat.” Prokop Motl

„Skvělý zpracování a jasný sdělení. Jedna z mála reklam, kterou jsem měl po spuštění chuť dokoukat až do konce a hledal jsem i další verze. Možná i protože vím, že Tigran v civilním životě chvíli dělal učitele v autoškole a to celému příběhu dodává další rozměr. Pro mě vítěz.” Vilém Franěk

5. MÍSTO: KAMPAŇ PRO VODAFONE OD MCCANN PRAGUE

Vodafone má nový globální positioning se sloganem „Together We Can“. V nové kampani jej podpoří i lokálně. Poselství sloganu vychází z toho, že nejde o to, co dokážou technologie, ale co dokážou lidé díky technologiím. Digitální budoucnost možná pro mnoho lidí přišla dříve, než ji čekali. Ale spojení lidského ducha a technologií dokáže společnost i v náročných chvílích posunout ke skvělým a užitečným věcem. Pod kreativou kampaně je podepsána agentura McCann Prague. Režie se ujal Ondřej Sokol.

„Ze záplavy kampaní,
který řeší situaci „čínský chřipky“ kolem nás, je to ještě docela lepší „víc než průměr“”. Honza Šimek

„Patří, ale je to možná trochu až moc takové hodné.” Prokop Motl

„Obohacení získané spojením starého a nového je cítit ze všech koutů spotu - obsahu, textu, hudby i obsazení. Skvělé a harmonické. Jsou to emoce, jejichž napojení na značku neurazí žádnou cílovou skupinu a naopak ji opět vyšvihne mezi elitu.” Linda Bilal

„Dojemné a uveriteľné! Oceňujem veľmi lokálny insight spojený s pohádkovým hlasom. Pretože, keď rozpráva Arnošt Goldflam, uverím mu čokoľvek a vo svete sa hneď všetko na dobré obráti. A to je to kouzlo! Kouzlo, ktoré funguje a potrebuje každý brand.” Zuzana Kubisová


DALŠÍ PRÁCE ZE SHORTLISTU


Kampaň pro Sazka Mobil od Symbio


K předplacenkám data zdarma, hlásí nový spot s nabídkou Sazka mobil. Spot vytvořila kreativní dílna agentury Symbio a realizaci zajistila produkce NICE!. Režii si vzal pod taktovku Pavel Soukup.

„Popis produktu s rádoby vtipem na konci. Neurazí a nenadchne.” Roman Číhalík

„Vnímam, ako sa brand positioning SAZKAmobil posúva po malých krokoch vyššie a vyššie. Pre cieľovku tento spôsob komunikácie funguje určite veľmi dobre. No, to je asi tak všetko...” Zuzana Kubisová 

Kampaň pro Birell od VCCP

Nové spoty, které vznikly ve spolupráci s kreativní agenturou VCCP, se vymezují vůči společenskému tlaku, který okolí často vyvíjí, pokud se někdo rozhodne místo klasického piva sáhnout po nealkoholickém. Birell se jako lídr na trhu rozhodl ukázat, že i nealko pivo může být tou správnou volbou a chuťovým zážitkem. Ve spotu byla využita adaptace operní skladby Carmen. Spoty vyrobila v režii Romana Valenta produkce Armada Films.

„Ta společenská myšlenka je dobrá a správná, oceňuji i odklon od sportu a outdooru, kam mám pocit že všechna nealko piva míří, ale kdybych byl v roli hlavního hrdiny, tak si spíš jdu dát dvojitého panáka.” Prokop Motl

„ANO. Spojení kvalitní harmonické klasické hudby se značkou ji posouvá mezi pivní elitu. Vyvážená jednoduchá argumentace je v dané melodii až nakažlivá a prožitek si užívám. VCCP nepřekvapilo, věřím, že po tomhle spotu bude občas z nějakého koutu hospody znít melodie: "Birell si dám!"” Linda Bilal

Kampaň pro Donoci od Espresoo

Pro společnost Donoci je to vůbec první televizní spot, ve kterém představuje produkty a snaží se dostat do povědomí potenciálním zákazníkům se svým e-shopem svet-svitidel.cz. Pro firmu samotnou je realizace televizní reklamy velkým krokem vpřed.

„Takové trochu nedotažené. Taky se mi v tom trochu ztrácí produkt, působí to na mě spíš jako reklama na dodavatele elektřiny a jeho večerní tarif. Hezké, ale nevýrazné.” Prokop Motl

„Také normálne, milé, zo života. Je fajn, že mi nejaký e-shop netlačí pod nos najlepší a najširší výber svítidel široko ďaleko. Takže je to user friendly a brand awareness to určite pomôže. A zaujíma ma, ako nabudúce zvládnu čistú produktovku. Uvidíme, či nepodľahnú najširšiemu výberu. ;-)” Zuzana Kubisová

Kampaň pro Vitana od WMC|Grey

Vitana přichází s novým spotem na grilovací produkty. Značka se rozhodla poděkovat ženám, díky nimž každá grilovací párty dopadne vždy na výbornou. Tradičním hrdinou zůstává postava pana Gorily z předchozích spotů. Teď přezpíval song od Václava Neckáře Tu kytaru jsem koupil kvůli tobě. Kampaň vytvořila agentura WMC Grey. Produkci spotu zabezpečila Creative Embassy a režie se ujal Pavel Soukup.

„No jo no. A přitom to udělali Greyové. ;) Ale věřím tomu, že si to lidi budou pamatovat a řeknou si:
Hele Mařko, budem dneska gorilovat?” Honza Šimek

„TOP 5 - No, ty kokso! Tak keď už i gorilák si všimne mojich grilovacích schopností a talentu, asi som fakt dobrá! Som síce z toho trochu rozpačitá, ale Goriláka v džínach by som asi do party brala. Ešte že ho nastajlovali. ;-)” Zuzana Kubisová

Kampaň pro Piana do škol od VCCP

Nová kampaň od agentury VCCP s názvem Dejme dětem křídla podporuje fundraisingovou iniciativu Piana do škol, která se pod vedením Karel Komárek Family Foundation snaží získat peníze na koupi pian značky Petrof. Spot pro kampaň vznikl jako charitativní iniciativa ve spolupráci s kreativní produkcí Final_2 s režisérkou Valerii Recmanovou. Hlasem kampaně se stal Jiří Bartoška.

„Patří do Top 5. Přijde mi lehce absurdní, že nadace jednoho z nejbohatších lidí v Česku shání peníze na nákup pian do škol mezi lidmi. Kdyby to bylo na úrovni B2B mezi firmami, tak by mi to dávalo větší smysl. Ale natočené a zahrané hezky, i když některé záběry se zbytečně opakují a tím "klišovatí".” Roman Číhalík

„Hezké, ale v porovnání s konkurenčními dobroprojekty to trochu ztrácí dech. Chybí mi v tom nějaký zapamatovatelný moment. Možná by to stačilo o polovinu zkrátit a nevracet se znovu ke stejným situacím.” Prokop Motl

7. 6. 2021