Druhá fáze kampaně “Pálí nás klima” pro klimatický speciál serveru Aktuálně.cz ve spolupráci s Art Directors Club a s aGENturou se zaměřuje na osobní důsledky klimatických změn.
Podrobné informace o klimatických změnách prezentuje speciál Planeta v nouzi, ve kterém se postupně zveřejňují reportáže, rozhovory s odborníky, fotogalerie či grafiky. V říjnu se objevila jeho první komunikace s vlajkami od WMC|Grey a v listopadu se k ní připojí kreativa od agentury GEN nazvaná INZERÁT.
“Protože GENem naší aGENtury je mladá GENerace, tak víme, jak právě generaci Z pálí otázka životního prostředí. Životní prostředí je jedno z nejdůležitějších témat (jestli ne právě to nejdůležitější), které nosíme v mysli. Možná, že v současné situaci, s pandemií Covid-19, je nastoleno jiné globální téma, to ale jednou přejde. Tady s klimatickými změnami se rozhoduje, jak budeme v budoucnosti žít. Změny klimatu jako důsledek lidské činnosti už snad dnes nikdo nezpochybňuje. Předchozí generace řešila možná víc svůj komplex z totality nezdravým konzumem a určitou bezuzdnou potřebou něco dohnat. Nadcházejících generací se ale budou změny klimatu týkat mnohem víc. Jsme proto rádi, že jsme se mohli zúčastnit soutěže, kterou ADC vyhlásila v rámci programu ADC Unit a těší nás, že jsme ji se svým konceptem “INZERÁT” vyhráli.” říká Richard Stiebitz, kreativní ředitel agentury GEN a dlouholetý člen ADC.
Kreativní pojetí kampaně “INZERÁT” ukazuje lidi v konkrétních situacích, kdy se jich důsledek změny klimatu opravdu dotýká. Ukazuje je v okamžiku, kdy kvůli následkům klimatických změn mají akutní a naléhavou potřebu řešení běžných lidských potřeb. Touha po řešení je vyjádřena klasickým inzertním stylem. Poptávka v inzerátu je absurdní, ulítlá a možná úsměvná. To ale jen na chvíli než nám dojde, že problém už není jen kdesi daleko a mimo nás, ale teď a tady. Toto uvědomění je klíčovým prvkem, který nás může zasáhnout. Děje se to třeba právě teď někde v lese, nebo na zahradě.
"Osobní zkušenosti s důsledky změny klimatu v naší zemi nás motivovaly brát projekt jako poslání. Naše vidění a následné vizuální zpracování se odehrává v současnosti a v českém prostředí, což podporuje osobní rovinu. Abychom kreativě vtiskli potřebnou míru nepokoje a napětí, vizuálně jsme interpretovali problém fotomontážemi lidí v zoufalých situacích, které jsou extrémním ale nepříliš vzdáleným dopadem klimatických změn. Touto cestou bychom chtěli poděkovat fotobance Shutterstock, která k realizaci fotomontáží poskytla fotografie." dodává Martin Voldřich, grafický designér a supervizor vizuálních výstupů kampaně, které realizoval společně s Michaelou Sýkorovou v agentuře GEN.
Do projektu je partnersky zapojená také společnost JCDecaux, jejichž billboardové a CLV plochy využíváme pro reklamní out of home kampaň.