AdParáda: McCann bezpečně vítězí se spoty pro ČAP

V novém díle naší reklamní hitparády se Wilhelm a Miky vydávají na punkové dobrodružství s produkcí Punk Film a režisérem Matějem Šámalem. Pestrá porota složená z odborníků, tvůrců i známých tváří, tentokrát vybrala za vítěze kampaň od agentury McCann Prague s názvem “Zpomal, dokud není skutečně pozdě”. Celý díl si můžete opět vychutnat na MALL.TV.

Spolu s dávkou svěží české reklamní tvorby a břitkého humoru našeho moderátorského dua můžete nasát i trošku té vědy. “Kluci a holky z výzkumáku”, jak Wilhelm a Miky nazvali výzkumnou agenturu Behavio, si pro vás připravili tzv. emoční křivku spotu pro Krušovice. Podrobný report, ve kterém zkoumají na vzorku 1800 respondentů, jak reklama fungovala, si můžete stáhnout na https://adparada.behaviolabs.com/.

Pozvání do poroty tentokrát přijali: Richard Stiebitz z agentury GEN, Martin Mikyska, Mall.TV, Aneta Martinek, COO & Co-Founder #HolkyzMarketignu, Matěj Šámal, režisér, Lin Kunčická, freelance art director, Milan Vlasák, kreativní fundraiser, Charita ČR a Ivan Soukup, Creative Director, DDB FTW.

Credits:

Scénář, režie, střih: Matěj Šámal, Kamera: Prokop Souček, Ostřič: Ondra Pokorný, Zvukař: Adam Levý, Screenplay: Miky Karas, Pavel Wilhelm, Kostýmy: Matěj Kačírek, Masky: MupaART / Andrea Koutková, Marta Korousová, Výprava: FL Props – Honza Kužel, Pavel Červinka, Martin Konáš, Produkce: Martina Knoblochová, Martina Štruncová, Obrazová postprodukce: Patrik Velek / Achtung 4K, Zvuková postprodukce: Michal Pajdiak / Little M Records, Kamerová a zvuková technika: Martin Klimpar / Biofilms, Řidič: František Vencl
Punk Film děkuje převelice: Hospůdce Rybářka v Sadské, Zuzaně Čapkové, Edovi a Helence Knoblochovým, Josefíně Drocárové, Samovi & Benovi & Jonathanovi Šámalovým, Stanislavě Jachnické, Vasilovi Fridrichovi, Haně Kusnjerové


1. MÍSTO: Kampaň pro Českou asociaci pojišťoven od McCann Prague 


Osvětová kampaň České asociace pojišťoven a BESIP nazvaná Zpomal, dokud není skutečně pozdě upozorňuje na problém nepřiměřené rychlosti a hledá příčiny, které k těmto prohřeškům řidiče vedou. Spojuje fenomén času a nepřiměřené rychlosti do jednoho tématu s cílem vyvolat o něm celospolečenskou diskusi. Kreativní koncept kampaně připravila agentura McCann Prague. Produkci zajisti Creative Embassy s Jurajem Janišem v režii. Vyvrcholením kampaně bylo uvedení celovečerního dokumentu 13 minut o vinících vážných dopravních nehod od Víta Klusáka/Hypermarket Film.

„Je to pěkná myšlenka, neztratit pro pár minut zbytek života a film má sympatický jakoby důvěrně známý mood. Ovšem ne ze všech situací podle mě vyplývá intenzivní touha dohonit čas. To bych posílil, protože větička "To doženem" tu práci neudělá.” Milan Vlasák

„Má to v sobě neskutečný emoce, dobře natočené, v člověku hrkne” Aneta Martinek

„Dobrý prvotní nápad. Vadí mi nepřehlednost v odpočítávání. Neobjevuje se systematicky. Například čekáním už je i hledání nabíječky, nejen to nabíjení samotné. Myslím si, že začátek odpočtu měl být zvýrazněn nějakým propojujícím zvukem. Rozporoval bych počáteční otázku: "Jak ztrácíme čas?", na kterou se neváže závěrečná odpověď: “Těch pár minut neznamená nic.” Nedává to smysl.” Matěj Šámal

„Jak řekl jeden velice moudrý muž: "Když umřeš, je to na dlouho." A tato reklama zachytila esenci tohoto výroku dokonale.” Martin Mikyska

„Příběh je pěkně vystavěný a líbila se mi práce se zvukem. Těším se na ten dokument. Beru to jako poctivou ochutnávku. Takže tak.” Richard Stiebitz

„Vím, co s člověkem za volantem dělá pocit, že jede pozdě, takže za mě trefa.” Ivan Soukup

„Tohle má smysl. Reálné, každý se v tom najde, může to vést k zamyšlení, takže úkol splněn. Jen poslední message bych viděla i v typošce obrácený na veselejší notu - i pro zapamatování! Takhle to vyznívá depresivně, bez naděje :(” Lin Kunčická

2. MÍSTO: Kampaň pro České dráhy od Havas Prague

První letošní kampaň Českých drah po dlouhé zimě či zákazech cestování mezi okresy vítá cestující. Vybízí je k výletům do přírody, která nabízí mnoho úžasných zastávek podle kampaně, kterou vytvořila agentura Havas.

„Je to takové milé. Určitě to dobře podpoří brand. Jen podle médií si nejsem jistá, že by mne to do toho vlaku přivedlo. Hm... Zítra je sobota, východ slunce někde za Prahou není tak špatný nápad... ” Lin Kunčická

„Jsou to nádherné fotky, originální wording, důraz na regiony a lokální podporu ekonomiky. Nádhera.” Aneta Martinek

„Vlastně dobrý. Tyhle cedule máme všichni vrytý do palic a v těch hezkých fotkách přírody vypadají i dobře na rozdíl od zaplivaných nádraží. Možná si mohli tvůrci pohrát s umístěním cedulí, podobně jako tomu je v Liškohříbkově. Místo titěrného claimu bych tam radši dal QR kód, který by mi ukázal spoj do Červánkovic, Liškohříbkova atd.” Matěj Šámal

„Mě se líbí, že konečně ČD komunikují to, co už měli dávno, že dopraví za přírodou skoro kamkoliv v republice. Názvy mohou být stejně nakažlivé jako rýmovačky s destinacemi v minulé kampani, o což jsme se málem poprali v klubu CCC. Tak třeba se jednou ČD dostanou i k těm motorákům, které odvezou i babičku do lesa na houby.” Richard Stiebitz

„Ač to působí dosti konzervativně a "pro awardově" je to velmi milé a zahřeje to na duši. Je to možná i tím, že ten dojem rezonuje s radostným očekáváním postpandemického léta, které je ve vzduchu, i když opatrně... Také je to pěkná textařina. Jen Liškohříbkov mě trochu tahá za uši, ale to může být subjektivní. Co třeba Mýtinná :)” Milan Vlasák

„Líbí se mi zpracování, ale jinak to se mnou nic moc nedělá.” Ivan Soukup

3. MÍSTO: Kampaň pro Krušovice od DDB Prague


První nealkoholické pivo ve své nabídce s názvem Královsky hořké nealko uvádí na trh pivovar Krušovice. Na jeho vysokou hořkost a plnou chuť, kterou spotřebitelé dobře znají od alkoholického piva, upozorňuje aktuální kampaní. Produkci spotu zajistilo Boogie Films.

Kampaň dle emoční křivky od Behavio Krušovicím nepomohla. Diváky moc nezaujala a značku si z ní zapamatoval jen málokdo. Hlavně se jí ale nepodařilo spojit značku Krušovice s nealko pivem. Což je u reklamy na nealko problém. Zajímají vás detaily a jak reklamu vylepšit, stáhněte si celý report na adparada.behaviolabs.com.

„Je fajn, že si někdo řekl, že namísto kdejakých šíleností uděláme řemeslně poctivou reklamu na dobrý Krušovický pivo. V jednoduchosti je síla. Baví mě i casting Krause. Ruchy, hudba, střih i voiceover se dobře doplňují. Myslím, že zatímco se všichni násilím snaží z nealko piva udělat drink pro mladý se spoustou zábavy, Krušovice to pojaly konečně správně. “Chcete stejně dobrý pivo, na který jste zvyklí, ale nemůžete alkohol? My ho máme.” A to je skvělý.” Matěj Šámal

„Já bych to použil jako perfektní produktový mustr ve viedeobance. Na konci bych jenom měnil packshot s jinými značkami a byl by to dobrý byznys. Je to poctivá produkční práce s využitím atraktivních pivních záběrů, završená předpisovým drinking enjoymentem. S takovým poctivý základem bych začal postupně implantovat příběh.” Richard Stiebitz

„Pivní pohádka se super hudebním doprovodem a překvapivě nealkoholickým koncem. Dokonce jsem na to nealko dostal chuť.” Ivan Soukup

„Nejsem na pivo, škoda, že dnes hodnotím samé pivní reklamy. Ale tahle reklama vzbudila zvědavost a je dobře spojená s brandem. Věřím, že chuť v reálu nezklame.” Lin Kunčická

„Jakožto člověk, který vlastní telefon s foťákem, nemám ponětí, jak ty záběry natočili. Zároveň oceňuji ty zamlžené brýle na konci.” Martin Mikyska

„Obecně mi reklamy na pivo přijdou hodně podobné, žádná myšlenka navic.” Aneta Martinek

4. MÍSTO: Kampaň pro minerální vodu Kláštorná od WMC Grey 


Kláštorná Kalcia rozvíjí svůj původní příběh v druhém televizním spotu od WMC Grey. Spot diváka zavede do mystického světa na pomezí fantazie a reality, inspirovaného legendou z Turčianské doliny, kde Kláštorná pramení. Uhrančivost příběhu opět doplnil sbor Lúčnica, pro níž skladbu napsal irský skladatel Steven Lynch. Na režisérské křeslo se usadil pařížský režisér Louis Nieto, pod produkcí Stink Films.

„Konečně velké spoty! Rohlík asi utrhl lavinu. Kvalitní produkce, herci, prostě jako v devadesátkách. Chtělo by vědět kolik to stálo, protože už jsem slyšel požadavek, že to chtějí taky tak. A když jsem to odhadl, šli raději do bannerové kampaně. Tak nebuďte slušní a řekněte částku:)” Richard Stiebitz

„Dost dobrá produkce, má to v sobě emoce a vtáhne to diváka do děje.” Aneta Martinek

„Nerozumím tomu, když piji vodu, chci jí co nejčistší. Například 6x destilovanou a více. Křišťálově i chemicky čistou. Tato značka vody veřejně v rámci drahé reklamy prezentuje svoje nedokonalosti, v tomto případě obsah vápníku. Podle mě by se měli tvůrci reklamy nejdříve skutečně zamyslet nad tím, co je selling point produktu, pak až točit reklamu.” Martin Mikyska

„Spot působí drahým dojmem, ale ruku na srdce: "Za ty prachy to asi nestálo." Naprostá eliminace okolních ruchů je vyloženě na škodu. Jiskry, brnění, magické čarování - to jsou všechno věci, které se dají skvěle ozvučit. Sboru Lúčnica by to na kráse neubralo. Chválím hezkou kameru a super packshot, ale vyprávění a režie velkej palec dolů. Můžete mi někdo vysvětlit, proč má rytíř v plánu pít z hnusný kaluže, když vedle něj je kašna s průzračně čistým pramenem??? Obzvlášť nešťastná je sekvence mezi 8. – 12. sekundou, kdy rytíř nehybně civí před sebe, namísto aby se třeba alespoň náznakem otáčel k čarodějce. Úplně cejtim, jak nevěděl, co má hrát. A co dělá ona a proč mu čmárá po obličeji? Celý je to bohužel jen na efekt. Ach jo. Kde jsou ty časy, kdy Bedřich Smetana skládal Mou vlast přes kapky stékající po sklenici vychlazeného piva.” Matěj Šámal

„Líbí se mi epické pojetí i propojení s legendou. Z té vody je cítit síla. Ovšem v příběhu se nakonec projeví jako nové brnění. To není úplně nejlepší konotace s účinkem minerálky. :) Zkusil bych spíše nějaký rytířův fyzický výkon.” Milan Vlasák

„Má to dobrou atmošku. Škoda, že se z toho spotu o legendě z Turčianské doliny nedozvím víc.” Ivan Soukup

„Má to sílu, pravdivé poselství a všechno je umocněné krásnou filmovou prací. Čím víc shlédnutí, tím větší efekt!” Lin Kunčická

5. MÍSTO: Kampaň pro týdeník Respekt od VCCP

Respekt chce v nové kampani podpořit zájem o vzdělávání se v důležitých tématech mezi mladými. Týdeník spouští novou kampaň, v níž se spojuje se šesti známými osobnostmi z oblasti vědy, umění či vzdělávání. Kampaň vznikla v agentuře VCCP, fotografie si vzal na starost fotograf Miro Minarovych.

„Snaha o podporu vzdělání je úctyhodná. I vzdělávání má ale momenty, které můžou být emotivnější a zapamatovatelnější.” Lin Kunčická

„Vlastně si pořád nejsem jistej, že jsem to pochopil správně nebo jestli tam vůbec něco k pochopení je. Každopádně na první dobrou ne a normálně bych se k tomu nevracel.” Ivan Soukup

„Dvě slova: Josef Trojan a manšestráky.” Martin Mikyska

„Líbí se mi nápad i zpracování, ale nenechalo to ve mně takové emoce, které bych v rámci kampaně měla mít.” Aneta Martinek

„Skvělý nápad. Je super vést mladý k tomu, že influencovat se dá i skrze důležitý témata. Fotky mají příjemnou atmosféru, jen mě mrzí ta se Šípkem. Vypadá to, jako že je výhled za ním doklíčovanej a fotka pozadí má dost špatnou kvalitu. Minimalistická hra s rámečkem mě baví. Nerozumím, proč má Šípek jako jedinej titulek. Buď je to omyl, anebo potřeboval představit, pak to ale není influencer…” Matěj Šámal

„Ty jo, to je těžké. Fotky jsou fajn ale když přiložím Luzers Archive, dodal bych jim nějaký příběh, ke zkoumání, aby potenciální porotce chvilku přemýšlel a pak zařval AHA!” Richard Stiebitz


DALŠÍ PRÁCE ZE SHORTLISTU


Kampaň pro Zlatý bažant od Made by Vaculik


Známá slovenská pivní značka usiluje v Česku o zvýšení povědomí, cílí na mileniály. V hlavní roli kampaně vystupuje bažant s lidskýma rukama. Ve spotech, za nimiž stojí agentura Made by Vaculik, vybízí k rozšiřování obzorů a k tomu, pouštět se do nevyzkoušených a neznámých věcí. Počáteční pochybovačné „co když!?“ otáčí ke spontánnímu „proč ne!“ Produkci spotu zajistil Stink Films, režie se ujal Louis Nieto.

„Nepatří do TOP 5, jsem mileniál a úplně mě to neoslovilo.” Aneta Martinek

„Naprosto famózní. Dojemné. Kupuju v rámci příštího nákupu Zlatého bažanta, minimálně abych podpořil vznik takových reklam. Patří do TOP 5” Martin Mikyska

Kampaň pro Gambrinus od McCann Prague 


Nová kampaň pro Gambrinus demonstruje, že není potřeba zvládat všechno, stačí si jen udržet nadhled a zdravý rozum. #vždyckysnadhledem hlásí kampaň na sociálních sítích a ukazuje jak zůstat v klidu. Kampaň vyšla z dílny agentury McCann Prague, spot produkovala produkce Boogie pod režisérskou taktovkou Karla Janáka.

„Do top 5 asi ne, ale ta story vychází z poznaných okamžiků. Kdo něco nezapomněl, nespletl, zapomíná a plete pořád. Zažil jsem rodinu, která přijela do Jizerských hor na běžky. Řidič zaparkoval, vyndal běžky, namazal běžky, pak se ponořil do kufru. Střih běžky šly zpět do auta, rodina nastoupila a v hodně zamlženém voze smykem odjela. Řidič zapomněl boty. Všichni se smáli jak pominutý. Jenom já ne. Vzpomněl jsem si totiž na svůj výlet do zimních hor se stanem bez tyček. Takže tak. Do pětky ne, ale na pivo ano.” Richard Stiebitz

„Trochu nepřehledné. Neurazí ani neohromí, taková česká pohoda. "Nadhled" a "dát si pivo" funguje dobře, snad se víc odvážou v dalších spotech.” Lin Kunčická

Kampaň pro Big Shock! od Zaraguza


Energy drink Big Shock! uvádí na trh nový produkt Big Shock! Coffee, ve třech příchutích. Nejedná se o energy drink, jak bylo u této značky dosud zvykem, ale o ledovou kávu. Kampaňové představení nového produktu připravila pražská Zaraguza. Agentura přišla s produktovým spotem, který stojí na netradičních vizuálních obrazech volně ztvárňujících jednotlivé ingredience produktu. Produkci zajistilo Darq Studio a režisérem spotu je Adam Vopička.

„Art direkcí je to docela edgy, ale ta kamera je hrozně líná. Na český poměry super, jenže jakmile to člověk začne poměřovat se zahraniční produkcí, tak z toho trochu smrdí malej budget.” Ivan Soukup

„Baví mě to, neotřelé záběry, originální scéna.” Aneta Martinek

Kampaň pro Zlatopramen od Isobar


Zlatopramen 0,0 % alkoholu představil nový design plechovek pro všechny příchutě radlerů. Kromě toho značka spouští novou kampaň Nebuď kapku moc. Na sociálních sítích poběží čtyři spoty, které cílí především na věkovou kategorii od 25 do 40 let. Kampaň produkovala Creative Embassy, na režisérskou židli usedl Prokop Motl.

“Nejdřív mi to přišlo přehnané, ale ten závěr je fakt dobrý, to mě baví :)” Aneta Martinek

„Vycházím z toho, že "Nebuď kapku moc" naráží na alkohol, když promujeme nealko pivo. Z toho důvodu svalovec  vypadává z konceptu. Ostatní dva "antagonisti" se daj považovat za nalitý. Ovšem psychodelická hudba, slow motion a přestylizované prostředí mě jako diváka znejisťuje, a ptám se, jestli náhodou nejsou trochu moc i konzumenti nealko Radlera... Přitom stačilo, například u prvního spotu, záběry z radovánek u bazénu propojit s pohledem zahradníka. Udělat z nich jeho subjektivní pohledl, jak párty vidí on. Spoty by pak byly srozumitelnější a snad i vtipný.” Matej Šámal

Kampaň pro Tanec Praha od S5IVE

Agentura S5IVE připravila pod taktovkou Romana Číhalíka kampaň pro letošní 33. ročník festivalu Tanec Praha. Kampaň má přiblížit současný moderní tanec, popularizovat ho a oslovit širokou veřejnost. Cílem bylo najít cestu jak vizuálně zaznamenat pohyb tanečníků ve statickém médiu a zároveň divákovi nabídnout možnost přímo se dotknout jejich těl. Kampaň byla připravena ve spolupráci s produkcí Armada Films, fotografoval ji Roman Valenta.

„Naprosto skvělé, famózní, odvážné. Takto skutečně těla vypadají. Jsem unavený vídat pouze vychrtlé modelky upravené ve photoshopu. Tato reklama je svěží vítr a jasné distancování se od nedosažitelných ideálů krásy.” Martin Mikyska

„Ne. Morfing a deformace reality je trendem, ale tahle exekuce není můj šálek čaje.” Lin Kunčická


8. 7. 2021