To nejlepší na konec! Poslední letošní Ad Paráda jen pro silné povahy!

Tenhle díl reklamní hitparády málem nevzniknul. Wilhelmovi s Mikym totiž covid zaříznul vánoční party, kde se mělo natáčet. V roce 1986 situaci zachránila Maradonova ruka, v roce 2021 Ad Parádu zase zlaté české prstíčky. A hlavně produkce Woobetz s Alešem Plívou a režisérem Adamem Pavelkou, kteří se nakonec postarali o pořádnou jízdu – jak se na konec roku sluší a patří! 

Představme si naši skvělou porotu, která rozhodovala ve složení: Aleš Pokorný, Art director, WMC/Grey; Klára Palmer, Group creative director, McCann Prague; Christophe Wechsler, Senior Art Director, DDB Prague; Richard Axell, Creative director, Ogilvy; Adam Pavelka, režisér, Woobetz; Tomáš Kopecký, creative leader, dotcom; Eva Ruferová, vedoucí oddělení marketingu, Národní muzeum a Roman Buťa, vedoucí centra komerční tvorby, reality a zábavy, Czech Video Center, a. s.



CREDITS: Cast: Miky Karas, Pavel Wilhelm Přibyl; Story: Aleš Plíva, Screenplay: Aleš Plíva, Miky Karas, Pavel Wilhelm Přibyl, Adam Pavelka; Executive Producer: Aleš Plíva, Executive Producer: Ondřej Ježek;  Head of Production: Milan Petrinjac; Production Coordinator: Linda Procházková; Director: Adam Pavelka; DOP: Tomáš Šťastný; Steadicam: Daniel Vagenknecht; 1st AC: David Škoda; 1st AC: Adam Čepelák; 2nd AC: Pavel Česal; C.C.T.V Operator: Jiří Typlt; Sound: Adam Voneš; Gaffer: Oto Bail; Make Up: Aneta Boháčová; Props: Martin Šimáček; Extras: Dos Amigos; Van driver: Jaroslav Jelen; Edit Preparing: Marek Bíreš; Edit, Grading, On line: Adam Pavelka; Sound Mix: Michael Kocáb

Special Thanks: Tomáš Ptáček, Jana Brodanová and all crew Goldfingers Prague, Jindřich Čipera/Vantage, Jaromír Šedina/Camera team, Ota Bail/Switch OFF, Tomáš Markl/Imagine 

Production Company: Woobetz 


1. MÍSTO: Kampaň pro IKEA od Triad Advertising 

IKEA pokračuje v dlouhodobém boji proti domácímu násilí dalším pokračováním projektu Za bezpečný domov. Kampaň je vytvořena ve spolupráci agentury Triad s produkční společností Bistro Films, opět v režii Marka Partyše. Emotivní video zprostředkovává pocity ženy, která je obětí domácího násilí a snaží se odejít od násilného partnera. Pokračování kampaně upozorňuje, že pochybnosti a reakce okolí mohou být překážkou pro to, aby se oběť domácího násilí ze vztahu vymanila.

„Nápadité, skvěle zpracované, záslužný CSR přesah skvěle korelující s komunikační strategií zadavatele. Pro mne absolutní vítěz této ankety. A kvituji dodržení stylizace do žánru "severské" detektivky.” Roman Buťa

„Spojení značky s důležitým tématem u nás pořád ještě není úplně běžné, ikea téma domácího násilí zvedá už několikátý rok. Líbí se mi nápad domácího bludiště, z kterého není cesty ven. Co mně trochu mrzí je málo důrazný konec, bouchnutí dveřmi nebo podobná tečka. Ale tak ten není v těchhle situacích ani ve skutečnosti.” Eva Ruferová

„Důležité téma. Super hudba. Jen se mi tam trochu ztrácí značka.” Tomáš Kopecký

„Silný příběh, skvělá kamera i režie. Líbí se mi síla příběhu a jeho harmonie s vizuálem.” Adam Pavelka

„Když jsem poprvé viděl tu předchozí kampaň, někde jsem o ní napsal, že i když je to skvělá práce, přijde mi to daleko od značky IKEA protože jsem to považoval za one-off záležitost. Když vidím, že je to skutečně dlouhodobá aktivita, tak musím uznat, že začínám věřit záměru a dost mě baví. Sypu si proto příslovečný popel na hlavu a držím v boji za bezpečný domov palce.” Richard Axell

„Je skvělé, že značka jako Ikea je ochotná komunikovat a mluvit o tématu, o kterém by se většina značek bála mluvit. Bonusové body dávam za zvukový design.” Christophe Wechsler

„Hodně pravdivej insight a super práce s hudbou. Možná se dalo ještě trochu víc přitlačit a ten pocit bezvýchodnosti ještě trochu přiostřit.” Klára Palmer

„Pořád stejně dobře natočený, ale bohužel už ne s tak kreativním twistem. Za to šly body dolů.” Aleš Pokorný


2. MÍSTO: Kampaň pro Vodafone od McCann Prague


Vánoční kampaní Vodafone nabádá, aby lidé k dárku věnovali i svůj čas. Společně s Nadací Vodafone také podporuje digitální vzdělávání seniorů. Kampaň vytvořila agentura McCann Prague, v produkci agentur Armada Films a Procoma. Pod taktovkou režiséra Jiřího Havelky se v nich hlavní role ujal herec Martin Hofmann.

„Jak se někdo může jmenovat Kamil je nejlepší opening hláška co jsem v letošní vánoční nadílce kampaní zatím slyšel. Vodafone s McCannama drží dlouhodobě laťku na velice solidní úrovni a rozhodně si za to zaslouží kudos. Stejně jako za sázku na Martina Hofmanna - každej ví, že pro něj mám, jakožto rodák z Mostu, slabost :)” Richard Axell

„Kvalita zpracování, dějové linky s lehkým prvoplánovým twistem, fuknčním a zajímavým obsazením a údernou message ... prostě Vodafone.” Roman Buťa

„Líbí se mi vtipné pojetí spotů. Na druhou stranu mě ale herecké výkony moc nepřesvědčily.” Christophe Wechsler

„Geniální a zábavný, přitom "tak jednoduchý"! A casting? To nemohlo dopadnout jinak!” Adam Pavelka

„Někde se to po cestě zaseklo.” Tomáš Kopecký

„Vodafone nezklamal a Vánoce má opět hezky promyšlené. Sázka na Martina Hoffmana je sázka na jistotu. Skvělí herci, scénky vtipné. Jenom scéna v domě důchodců má větší chybu – jak asi slepí děda zjistí, že má Hoffman na očích sluneční brýle? Na druhou stranu, díky takovýmu bugu, reklamu nezapomenu.” Eva Ruferová

„Nenásilně zapasovanej produkt, kterej "neni" v hlavní roli. Martina Hoffmana vám fakt závidím. Má to koule.” Aleš Pokorný



3. MÍSTO: Kampaň pro Bosch od agentury Isobar 

Elektronického nářadí Bosch rozvíjí přímý prodej zákazníkům a na online obchod láká kampaní od Isobaru. Naskakuje tak na vlnu popularity kanálů direct to consumer, které firmy využívají čím dál více. Komunikační kampaň představuje stavební specialisty jako odborníky, kteří využívají profesionální nářadí Bosch. Jsou na něj patřičně hrdí, a proto o tom dávají všem hlasitě vědět svým chorálem. Zachycení mužského sboru na stavbě se ujal režisér Prokop Motl s produkcí Creative Embassy. O audio část se postarala zvuková postprodukce NAPA Records.

„Osum, boschí! Chci bejt součástí party, která pokoří každej křižáckej šroub. ” Aleš Pokorný

„Jo, asi mě to baví. Je to sice písnička, ale ne jen tak zbůhdarma přetextovaná hitovka. Škoda je, že nedošlo na parafrázování druhé sloky a zůstalo jen hmhání. A vizuálně to mohlo být klidně epičtější, přeci jen je to husitskej chorál.” Klára Palmer

„Nečekaný a hravý nápad. Bosch odvedl skvělou práci, když si pohrál se svým jménem v globální komunikaci. Miluju lokální twist.” Christophe Wechsler

„Boshí pracovníci mi přijdou jako dobrej fór. Jenom mi tam trochu chybí nějaký ctáčko nebo jiná spojitost s tim eshopem. Nevím jestli se k tomu měli prozpívat, ale nějak mi to tam chybí. Přitom kombinace Isobar, Prokop Motl a Creative Embassy by mělo znamenat bombu. Dobrý to je, ale konkurence byla tentokrát fakt velká a do horních 5 se mi to bohužel nevejde.” Richard Axell

„Je to super spot a skvělá práce Prokopa Motla, ale těchto spotů vzniká ted poměrně dost.” Adam Pavelka

„Trochu českého kacířství pro německou značku.” Tomáš Kopecký

„Moderní husité se mi líbí moc. Nápad je vtipný, dobře se pamatuje a věřím, že osloví svoji cílovou skupinu. S ohledem na odhadovanou cílovku asi ani nevadí, že to rozhodně není genderově vyvážená reklama. Za sebe bych právě do kampaně doplnila ženy – třeba jako druhou sloku?” Eva Ruferová

„Kdyby člověk neznal spoty Hornbachu, byl by mimořádně nadšen. Ale bohužel, zná je velmi dobře a tím pádem vnímá podobnost stylizace i konceptu. Mimořádně zábavný je ale pokus o "znárodnění" německé značky spojením s husitským chorálem, to je dobrý nářez.” Roman Buťa


4. MÍSTO: Kampaň pro Amazing Places od agentury Jinej Gang

Po startu nového webu, uvedení tištěného magazínu a spuštění vlastního rezervačního systému uvádí cestovatelský projekt Amazing Places svou první videokampaň. Za námětem stojí kreativci z agentury Jinej gang. O režii se postaral Biser Atansa Arichtev a produkci zajistil Ad Kolektiv. 

„Kreativa na Amazing Places je dle mého soudu velmi povedená, vysoká production value doprovozená funkčním, lehkým a vkusným sexuálním podtextem potvrzuje, že takový spot bude rezonovat a co více, díky už zmíněné kombinaci nebude obtěžovat při vícerém zhlédnutí, v němž lze hledat nové malé detaily. Užívejme si lehkého sexismu, než nám ho zakážou a na posteli bude místo Arichtevy "to" a u stěny "muž cítící se jako lesbická žena bez pohlaví".” Roman Buťa

„Baf. Vtipné. Jen jsem chvíli myslel, že schovaní lidé jsou majitelé.” Tomáš Kopecký

„Nápad je boží, zpracování ještě lepší. Miluju ten spot.” Adam Pavelka

„Tahle práce mi přijde zajímavá především tím, že snad žádná jednotlivost v ní není originální a přitom to originálně působí. Je to sympaticky fresh a zábavný k tomu. Dobrá práce, která patří do mojí TOP5ky.” Richard Axell

„Myslím, že je to zábavná idea a pěkně exekučne zpracovaná. Jen mě nepřesvědčilo vyvrcholení s "matkou rostlinou".” Christophe Wechsler

„Skvěle napsaný, natočený a zahraný. Jen mi to nějak nesedí k Amazing places. To mám nějak v jinym hrníčku než je "vtipnej brand".” Klára Palmer

„Opět povedená reklama na T-Mobile. Saatchi se nezapře ;) V tom domě hrůzy bych se ale určitě neubytoval, pokud mě to mělo tedy nalákat na něco "emejzink".” Aleš Pokorný


5. MÍSTO: Kampaň pro Českou asociaci pojišťoven od agentury McCann Prague 

Česká asociace pojišťoven s agenturou McCann Prague představují kampaň s cílem zvýšit povědomí o životním pojištění a jeho důležitosti. Emotivně pojatý spot je od mladého českého režiséra slovinského původu Olmo Omerzu. Produkci zajistila produkce Stink films. Kromě netradičního pojetí spotu šli tvůrci i netradiční cestou vizuálů, použili layout excelové tabulky, ve které jsou lidé zvyklí domácí výdaje zpracovávat.

„Fajn cesta, jak přistoupit k tabuizovanému tématu. Spot jsem si užil, i když jsem měl pocit, že by mohl být o něco kratší.” Christophe Wechsler

„Baví mě jak je to ošemetný téma vkusně pojatý koncepčně i exekučně. Možná to tam vidím jenom já, ale ten klíčák v podobě tabulky, co může současně sloužit jako návod pro rodiny, který si třeba rodinej rozpočet svépomocí postavit vůbec nedovedou, mi přijde jako fakt dobrej nápad.” Richard Axell

„Problém jsem pochopil, ale je to stejně komplikovaný jako vizuál. Nejsem zrovna fanoušek excelových tabulek.” Aleš Pokorný

„Zásah na komoru. Za mě je to spot poměrně dlouhý, ale určitě existují i downcuty.” Adam Pavelka

„Téma je za mne důležité a ve videu krásně zpracované. Ovšem, jako reklama moc dlouhé. Vizuály do printu mi připadají jako úplný omyl.” Eva Ruferová

„Kampaň je důkazem, že vnitřní konflikt v marketingu stále funguje. Krásně rozehraný příběh v kino spotu a z něj udělané kratší deriváty jsou funkční, genderově atraktivní i dostatečně patetické pro to, aby se hlavní message – existence nepříliš sexy produktu, jakým je životní pojištění – dostala dostatečně hluboko do podvědomí.” Roman Buťa

„Dramatický twist v televizi fajn. Délka spotu už míň. Print hodně odvážně sděluje: Když už vám umře parter tak ať to moc nestojí.” Tomáš Kopecký





DALŠÍ SKVĚLÉ KAMPANĚ, KTERÉ SE ALE NEDOSTALI DO TOP 5


Kampaň od VMLY&R pro Česká spořitelna

Klienti už nemusí na pobočku, Česká spořitelna začala lákat na online schůzky. Spuštění online video schůzek doprovází banka komunikační kampaní v rámci svého dlouhodobého konceptu Silnější. Spoty zajistila kreativní agentura VMLY&R, režíroval je Marek Partyš v produkci Bistro Films.

„Tyjo, mám tyhle spořkový věci fakt rád. Letos na louskáčkách bylo dobře vidět, jak ty věci všechny drží pohromadě na několika rovinách a tohle k nim skvěle zapadá. Dobrej jednoduchej insight, skvěle natočený, konzistentní se zbytkem značky. Dobrý to je.” Richard Axell

„Líbí se mi, řemeslně pěkně zpracované, zaujme diváka a donutí ho chvíli věnovat pozornost obrazovce. Na druhou stranu, rovnou se mi skládá s loňskou či předloňskou vánoční kampaní Vodafonu.” Eva Ruferová


Kampaň od agentury Zaraguza Praha pro Madeta 

První kampaň Madety, která vznikla ve spolupráci s pražskou agenturou Zaraguza. Koncept „Sýrařem od narození” dává divákům nahlédnout do dětství mistra sýraře a posléze ho přenáší do současnosti, kdy mistr Pánek představuje řadu výběrových sýrů. Spoty v produkci Flux Films se točily na analogový film. Režie spotu se chopil zkušený režisér Pavel Soukup, mistrem kamery byl Radim Střelka.

„Hezky řemeslně zpracováno. Miluju, když si někdo troufne točit na 16mm! Pavel i Radim za 1! O kousek se mi to nevejde do top 5.” Adam Pavelka

„Mistrovi to jeho dětství úplně nevěřím. :)” Tomáš Kopecký


Kampaň pro Českou basketbalovou federaci od agentury Aetna

Český basketbal vstupuje do nové sezony s ambiciózním předsevzetím: chce jít ostatním sportům příkladem v tom, jak se k sobě chová celá komunita kolem sportu. Proto apeluje na komunitu, aby „hejty“ nechali doma. Startuje osvětová kampaň, na níž se pod taktovkou strategicko-kreativní agentury Aetna podílel rapper Kato z formace Prago Union. Ten složil hiphopový nápěv pro dvouminutové video, které natočila produkce Yezede.

„Neznám pozadí toho spotu, ale v konečném důsledku bych se možná i divil, jak dobře to natočili. Určitě to na mě nekřičí ničím fantastickým, ale mám rád Kata a mám rád basket, takže why not.” Adam Pavelka

„Sympatickou formou komunikovaný problém, který se netýká určitě jen basketu.” Aleš Pokorný


Kampaň Sportisimo

Sportisimo spustilo svou vánoční kampaň, poprvé je čistě brandová. Cílem kampaně je upevnění pozice jedničky na tuzemském trhu. Hlavním posláním spotu je myšlenka, že největší vítězství je udělat radost druhým. Reklamu doprovází na míru vytvořená hudba z dílny českého skladatele Lukáše Daniela Paříka. Videa Sportisima vznikla už tradičně inhouse ve spolupráci se zlínskou produkcí Bumerang Film.

„Trochu poladit produkci. Ale jinak milý vánoční spot z hezkým twistem.” Tomáš Kopecký

„Hornbach udělal hezkou hokejovou reklamu. Jestli si to někdo spojí se Sportisimo, bude to to největší vítězství!” Aleš Pokorný


Kampaň pro Rohlík.cz od agentury Cocoon 

Novou řadu italských produktů v online supermarketu Rohlík představuje ve velkém stylu pojatá imageová kampaň vytvořená spolu s agenturou Cocoon a Punk Film. Režie se ujal Matěj Šámal. Ve spotu se neobjeví žádný obal, jen „brutálně dobré“ produkty.

„Není to sice děsivě dobrý, ale dobrý to celkem je.” Klára Palmer

„Prvně jsem byl někde v zadu nepatrně skeptický, ale když jsem si místo toho představil další vysvícenou reklamu s italskou kuchyní, skoro jsem vrhnul. Dobrá práce!” Adam Pavelka


19. 12. 2021