Češi v křeslech juniorních porotců na ADC*E Awards

Slunná Barcelona. Místo, kde se utkávají kampaně z celé Evropy, aby poměřily svůj kreativní potenciál v rámci ADCE – Best of European Design and Advertising Awards. Hlasy pro jednotlivé case studies zvedají zkušení kreativci. O své názory se v rámci porotcování mohou podělit i porotci juniorní. A mezi nimi nesměli chybět ani vyslanci z České republiky. Letošní ročník porotcování probíhal 9. a 10. listopadu v Disseny Hub v Barceloně. 

,,Dva intenzivní dny plné inspirace. Asi tak bych popsala celý tenhle zážitek. Bylo skvělé diskutovat o reklamách se zkušenějšími kolegy. Vidět každou drobnou nuanci, kterou dokázali v rámci kampaně jako celku rozklíčovat. A možnost nasosat zkušenosti jsme měli i mimo porotcovskou session. Nad sklenkou samozřejmě. Bylo přínosné vidět, jak nad kreativitou uvažují lidé z každého koutu Evropy a moct být na chvíli součástí téhle “party.'' Komentuje zážitek Aneta Lišková, copywriterka z WMC Grey.

Po nominaci českého ADC se jako juniorní porotci účastnili copywriterka Aneta Lišková a art director Martin Šimon z kreativní agentury WMC Grey. Oba usedli pod vedením Clause Fischera, directora a zakladatele Voss+Fischer Germany & USA v křeslech poroty kategorie Brand Experience, kde měli možnost shlédnout na 120 kampaní. Svým názorem přispěli k výběru ocenění Gold, Silver, Bronze, Shortlist, European Star-Johannes Newrkla, Genius Loci, Green Star a Equal Star. 

Své místo v porotě si ovšem museli zasloužit. ADC*E vypisuje kreativní výzvu Greatness Challenge, která spočívá v crowdfundingové kampani. Aneb přijeďte, ale musíte si na svoji cestu vydělat. A tak se také stalo. Dvojice vytvořila příležitost pro své juniorní kolegy, setkat se s experty z oboru z celého světa. V rámci kampaně Boost Your Future uspořádala aukci one on one sessions. 

“Příležitost. To bylo klíčové slovo, které jsme zvažovali při vymýšlení crowdfundingové kampaně. Barcelona pro nás jednou takovou byla. A tak jsme si říkali, proč nedat stejnou příležitost se rozvíjet i svým juniorním kolegům? Posbírali jsme kontakty na zajímavé lidi z oboru a s jejich svolením uspořádali aukci one on one sessions. Tématem každé session mohlo být například portfolio, nabídka stáže, kde se inspirovat jak prorazit ve světě, nebo na začátku kariéry.”, přidává k tématu kampaně art director Martin Šimon


29. 11. 2023