Do 29. ročníku ADCE Awards bylo přihlášeno celkem 864 prací z 22 evropských zemí
29. ročník udílení cen ADCE Best of European Design and Advertising Awards se bude konat online, kde se vyhlásí vítězové z 864 přihlášených prací z 22 evropských zemí. Navzdory okolnostem kolem Covid-19 ADCE stále vyzývá k oslavě nejlepších prací, které vznikly v Evropě za celý rok a snaží se tak udržet každoroční soutěž, která vznikla v roce 1990.
Šest špičkových mezinárodních profesionálů bylo zvoleno do funkce prezidenta poroty a to pod vedením Adriana Botana, Chief Creative Officer Europe, a Global Executive Creative Director v agentuře McCann Worldgroup.
Prezidenti porot jsou:
Film & Audio: Moritz Merkel, Výkonný producent v agenuře Stink Films (Německo).
Print & Outdoor: Kate Stanners, Předsedkyně a Globální Chief Creative Officer v agentuře Saatchi & Saatchi (Velká Británie).
Interactive & Mobile: Viktor Shkurba, Kreativní ředitel a zakladatel v agentuře ka.ka.ha isdgroup (Ukrajina).
Design: Rocío Martinavarro, Zakladatel a ředitel v agentuře Mayúscula (Spain).
Brand Experience: Aleksandrs Bētiņš, Kreativní ředitel a partner v agentuře Not Perfect | VMLY&R (Lotyšsko).
Integrated & Innovation: İlkay Gürpınar, Chief Creative Officer v agentuře TBWA\Istanbul (Turecko).
Hodnotit práce bude 64 kreativců z 21 evropských zemí, kde mimo jiné jsou i tři zástupci z České republiky. Klára Palmer (Editorial Director – McCann), Martin Svetlik (Creative Director – SYMBIO) a Jana Bauerová (Art Director – Guts). Poroty se budou scházet online od 11. do 15. prosince, aby diskutovali o nejlepších kreativních dílech z celé Evropy, než udělí zlato, stříbro a nominaci v každé kategorii, stejně jako celkovou Grand Prix, která bude oznámena ve čtvrtek 17. prosince. Slavnostní vyhlášení vítězů bude živě streamováno na kanálu ADCE Youtube v 18:00 SEČ.
„Toto speciální vydání ADCE Awards zahrnuje nové kategorie, které odrážejí potřeby místních klubů a reagují na změny komunikace a kreativity,“ vysvětluje Susana Albuquerque, prezidentka Clube Criativos Portugal a členka komise a člen představenstva ADCE Awards.
Nové kategorie poskytují více prostoru pro řemesla, a to jak v reklamě (film, hudba, animace, fotografie a ilustrace), tak v designu (kresba, fotografie, typografie, vizualizace dat a zkušenosti s digitálními službami). Promo akce a nová média byly přejmenovány na Brand Experience a nyní obsahují Promo akce, Aktivace značky a PR. Kategorie Integrated & Innovation nyní také zahrnuje Branded Content a nejlepší využití dat.
Porotci tak budou posuzovat práce v šesti kategoriích: Film & Audio, Print & Outdoor, Interactive & Mobile, Design, Brand Experience, Integrated and Innovation. Také European Student of the Year a European Young Creative bude oslavovat mladé talenty.
Ceny ADCE jsou jediným systémem udělování cen, který spojuje nejlepší oceněná díla v Evropě do jedné soutěže. Účast je poskytována výhradně dílům, která byla uznána na národní úrovni, aby jim byla poskytnuta mezinárodní viditelnost a propagace.