Na shortlist ADCE Awards 2024 se dostaly 4 přihlášky z České republiky a prvenství v Greatness Challenge získali mladí kreativci zastupující ADC Czech Republic.
Art Directors Club of Europe (ADCE) oznámil finalisty 33. ročníku ADCE Awards - Best of European Design and Advertising, vyzdvihující nejlepší kreativní práce z 22 zemí. Součástí poroty jsou již tradičně i tzv. Junior Jurors, kteří se na zasedání poroty dostanou prostřednictvím soutěže The Greatness Challenge. Letos Českou republiku zastupovali Lukáš Novák a Ondřej Vošmera, studenti Newton University a digital team v Sparkling and Still, kteří za svoji kampaň získali první místo a možnost účastnit se ADCE Creativity Festivalu.
Mezinárodní porota, složená z 58 členů z 21 evropských zemí, se sešla v Barceloně 29. a 30. října, aby zhodnotila nejlepší práce tohoto roku v evropském designu a reklamě. V hlavní porotě zasedla i Judita Růžičková (v kategorii Film & Audio) a Filip Kukla (v kategorii Integrated & Innovation). Vítězové 33. ročníku budou vyhlášeni na slavnostním galavečeru 22. listopadu během ADCE Festivalu. Celkem bylo mezi finalisty vybráno 375 prací z celkového počtu 924 přihlášek z 24 evropských zemí. Mezi nejúspěšnější země patří Německo se 108 finálovými pracemi, Španělsko s 48, Rakousko s 33 a Portugalsko s 30.
Finalisté ADCE Awards 2024 jsou dostupní zde.
Českou republiku mezi finalisty reprezentují:
-
Pivo ze vzduchu pro Radegast od agentury Triad Prague a to v kategorii Integrated & Innovation - Best use of Technology.
-
Přihláška Pilsner Gown pro Pilsner Urquell od agentury Imminent získává shortlist v kategorii Brand Experience - PR / Events.
-
Hned dva shortlisty si odnáší Fofrtaška pro Kaufland od DDB Prague a to v kategorii Brand Experience - PR / Events a taky v kategorii Integrated & Innovation - Branded Content.
Greatness Challenge je příležitost pro mladé kreativce stát se součástí poroty ADCE Awards. Účastníci musí splnit kreativní výzvu – vytvořit crowdfundingovou kampaň na pokrytí nákladů na cestu do Barcelony, kde je jejich práce hodnocena mezinárodní porotou.
„Naším unikátním partnerem cesty se stala naše škola Newton University, která nám otevřela dveře do světa marketingu, a proto byla jasnou první volbou… tedy až po žebrání v metru. Škole jsme nabídli autentický příběh nás dvou studentů, abychom ukázali, kam se lze dostat a co lze zažít během vysoké školy. Cílem naší cesty bylo také získat nové zkušenosti, které budeme moci sdílet se spolužáky. Newton University má širokou škálu mediálních kanálů, kde můžeme naši cestu přiblížit – ať už prostřednictvím Newton TV, školních sociálních sítí, PR článků, nebo přímo během přednášek pro studenty.” Lukáš
„Účast na ADCE Awards 2024 jako juniorští porotci byla nejen nezapomenutelným zážitkem, ale také jedinečnou příležitostí sledovat, jak kreativní ředitelé z celé Evropy hodnotí špičkové kampaně. Skvělé bylo, že nás zapojili do diskuzí a brali naše názory vážně, a to nejen u kampaní zaměřených na gen Z.“ Ondra
A na závěr vítězný tým konstatuje "Práce ostatních juniorů byly skutečně špičkové, takže o to větší radost jsme měli, když byla jako vítěz vyhlášena Česká republika. Věříme, že porota ocenila hlavně originalitu našeho přístupu se špetkou juniorské “drzosti”, a za tento úspěch jsme nesmírně vděční."
5. 11. 2024