Naše ohlédnutí po ročním spravování sítí přes Kontentino

Když se ohlédnu zpět, jak jsem před 10 lety začínal se správou sociálních sítí značek na Českém trhu, tak to ve mně vyvolává úsměv. Facebook z počátku nebyl u nás tak populární kvůli jazykové bariéře. Teprve až v polovině roku 2008, kdy byla přidána česká lokalizace začal růst zájem mezi českými uživateli internetu a na začátku roku 2009 se slavilo téměř 170 tisíc aktivních uživatelů. O rok později, kdy už Facebook používalo přes 2 miliony Čechů, bylo možné zakládat i firemní profily a značky si začaly uvědomovat jejich potenciál.

Jenže kdo se o firemní profily bude starat? Začali se rodit nové digitální agentury a freelanceři se zaměřením na social, kteří tuhle starost převzali na sebe. Já jsem měl příležitost si to sám vyzkoušet, ale upřímně jsem u toho dlouho nezůstal, protože člověk musel věnovat hodně energie do samotné správy firemních profilů, vytváření excelových tabulek a psaní e-mailů. Kreativa kvůli tomu šla stranou.

 

Nyní se přesuňme do současnosti. Z Facebooku se stal kolos s několika platformami, které lze využít k marketingovým účelům. Vznikl i nespočet nástrojů, díky kterým lze spravovat sociální sítě a být tak efektivnější. Nicméně moje stará zkušenost způsobila tunelové vidění, kvůli kterým jsem si nevšímal výhod, které tyto nástroje přináší. Teprve až správa Facebook a Instagram profilu našeho Art Directors Clubu mě motivovala k vyzkoušení Kontentina. A po roce můžu s jistotou říct, že kdyby tenhle nástroj existoval tenkrát před těmi 10 lety, tak by se tehdy pozice social media managera pravděpodobně stala dream jobem mnoha lidí. 

Řeknu vám tři důvodů proč:

  1. Máte vše na jednom místě – Může to znít tak trochu obvious, ale díky tomu máte přehled o všem, aniž byste museli mít otevřených X dalších oken s e-mailem či excelovými tabulkami.

  2. Šetříte čas – To úzce souvisí s prvním bodem. Díky tomu neplýtváte zbytečně energií a časem, takže to vede k větší efektivitě. A jestli i přesto nejste efektivní, tak to už je spíš problém prokrastinace :)

  3. Jste kreativnější – Pro mě právě jeden z klíčových bodů, kvůli kterým jsem původně neměl tak rád správu sociálních sítí. Díky ušetřenému času totiž máte prostor se více věnovat tvorbě strategií a vymýšlení kreativních nápadů. A to znamená, že jsou spokojení i klienti. Navíc vaše společného snažení může vyústit v ocenění na ADC Czech Creative Awards. ;)

 

Pokud máte zájem (ani nemusíte být členem ADC), tak vám, vaší agentuře, či vašim klientům můžeme zprostředkovat zdarma social media workshop, v rámci kterého se naučíte, jak zefektivnit workflow při tvorbě obsahu na sociálních sítí. 

Tato 2 hodinová konzultace je rozdělená do tří částí:

  1. Analýza – Tým z Kontentina s vámi probere, jak v současné době funguje váš tým od začátku do konce. 

  2. Identifikace problémů – Z analýzy může vyplynout několik problémů. Například kde mohou nastat chyby v komunikaci apod.

  3. Doporučení – Na závěr vám navrhnou doporučení k zefektivnění spolupráce v týmu během plánování a tvorby social media obsahu, stejně jako vylepšení schvalování a dávání zpětné vazby. 

Od té doby, co náš klub přešel na Kontentino, nám roste fanouškovská základna a máme prostor na další aktivity v rámci klubu, takže neváhejte a v případe zájmu o social media workshop pište na e-mailovou adresu: jana.pokorna@adc-czech.cz


Jan Marcinek – autor je členem výboru ADC, kde má na starosti správu Facebooku a Instagramu ADC.