Wilhelm a Miky se tentokrát vydali na letní brigádu do zvukového studia NAPA Records, aby zjistili, které z českých reklam mají opravdu světový zvuk. V reklamním žebříčku jsme se proto porotců ptali i na názor ohledně zvukové složky hodnocených reklam. Nakonec na samém vrcholu stanula nová kampaň značky Staropramen od The Future Bakery. Realizaci vítězných spotů měla na starosti produkce Creative Embassy s režisérem Lubošem Vackem. Gratulujeme! O nové kampani se nám na křesle hosta rozpovídal brand manager značky Staropramen Adam Blišťan. Nový díl AdParády se zvukařskou tématikou vznikl tentokrát ve spolupráci s NAPA Records. Režii si vzal na starosti Martin Blauber. Speciální dík také patří studiu Foley Stage.
Pozvání do poroty přijali: Karolina Paseková, produkční, NAPA Records, Samuel Jurkovič, sound-architect and Jedi, Lucie Bax Kubínová, Copywriter/Leo Burnett, Eva Dvořáková Pérez, freelance producer, Dušan Gajdoštík, Head of cross channel sales, Czech News Center, Jan Benda, group creative director, McCann Prague a Radim Dittrich, režisér a idea maker, Action Please.
Credits:
Režie, střih: Martin Blauber, kamera: Jiří Černý, scénář: Miky & Wilhelm, zvuk: Jiří Gráf, mikrofonista: Petr Kolev, světla: Pavel Štěpánek, produkce: Karolina Paseková, obrazová postprodukce: Patrik Velek - Achtung 4K, zvuková postprodukce: Napa Records, poděkování: Foleystage Petr Kapeller / Zdeněk Dušek
1. MÍSTO: Kampaň pro Staropramen od The Future Bakery
Kampaň představuje 3 silné muže, kolem kterých vytváří jejich vlastní mytologii, pramenící z jejich života a kariéry. Tři muži: bývalý fotbalista a současný český trenér Jaroslav Šilhavý, divadelní herec Hynek Čermák a sládek Jan Špaček. Staropramen váže svou značku na hodnoty těchto průkopníků. Koncept pochází z The Future Bakery, spoty režíroval Luboš Vacke a produkovala je Creative Embassy.
„Tohle se Luboškovi se Saminem a klukům z Creative hodně povedlo. Čermákův voiceover funguje. Ruchy přesně podtrhnou ty emoce, co podtrhnout mají. Je to ten spot, co chce každý zvukař dělat a produkční ho přidávat do showreelu. Není z něj ve výsledku klip - hudba a VO, což je skvělý a bohužel ojedinělý. Když už se něco točí, tak to má dávat smysl, stejně jako tohle.” Karolina Paseková
„Hezký koncept a krásná exekuce. ZVUK TOP. Jediný spot v celém výběru, který zvukový mix fakt posouvá o level výš.” Eva Dvořáková Pérez
„Ale jo, slušné propojení několika témat a influencerů. Hlavně to srdíčko!” Dušan Gajdoštík
„Myslím, že Luboš s Davidem ukazují, že fakt umí! Nejen vizuálně, ale i zvukově je to fajn zážitek, byť ty samostatné spoty fungují líp než tenhle sestřih. Jen škoda toho generického voiceoveru, který z hlavy vyšumí rychlejc než pěna ze Staráče.” Jan Benda
„Na spote som spolupracoval ako zvuk vedúci. Odhliadnuc od toho si myslím, že sú spoty určite hodné TOP 5. Po režijnej, kamerovej či strihovej stránke, je vec sebavedomá, má rukopis a výrazné výtvarné vyznenie. Spracovanie je na československé pomery odvážne. Som hrdý, že som mohol na spotoch spolupracovať a byť tak súčasťou crew, ktorá je nie len po umeleckej a profesionálnej stránke, ale aj po stránke ľudskej veľmi vysoko - to je v procese akejkoľvek tvorby, obzvlášť tej reklamnej, jeden z najdôležitejších aspektov.” Samuel Jurkovič
„Natočený je to hezky, střih je super a hlas Hynka Čermáka je jednoduše skvělý, ale myslím, že se z toho spojení dalo vytřískat víc. Přijde mi, jako bych to už někde viděl, slyšel a hlava na to rychle zapomene.” Radim Dittrich
„Jako OK, ale nějak to se mnou nic nedělá. Hezky natočený.” Radek Hadj Moussa
2. MÍSTO: Kampaň pro Českou spořitelnu od VMLY&R
Česká spořitelna rozvíjí dál svůj komunikační koncept Jste silnější, než si myslíte. Ke Dni otců poslala vzkaz všem tátům, kteří se rozhodli nastoupit na rodičovskou dovolenou. Online spot připravila VMLY&R v produkci Creative Embassy a režíroval ho Prokop Motl. Spotem se line píseň Daddy Cool od Boney M.
„Baví!!! Ta písnička totálně pohltí mozek, ale je to pro smysluplnou věc, takže to ráda absolvuju. Tátům na rodičovský tleskám a tleskám i Spořce, že řeší i fajn nefinanční témata. Dík.” Lucie Bax
„Boží!” Dušan Gajdoštík
„Boney M je trefa do černého, ti mě zaručeně roztančí a přilákají pozornost k televizi. Ovšem to spojení s Českou spořitelnou mi naprosto uniká. Přispívá nějak tatínkům na rodičovské nebo co? Já to fakt nechápu, asi už potřebuju delší dovolenou.” Radim Dittrich
„Tahle kampaň je podle mě naprosto senzační. Když jsem viděl ten "velký" spot, říkal jsem si, jak s tím budou asi pokračovat. Myslím, že našli skvělý způsob. Je to jednoduchý, ale přitom pravdivý.” Radek Hadj Moussa
„Tohle jsme zvukově dělali u nás v NAPA Records - pokud se dobře vybere originální song, tak to prostě funguje. I bez ruchů a většího zvukařskýho zásahu. #silnější ČS mě od začátku baví, spoty mají nápad. Holčička je vybraná perfektně.” Karolina Paseková
3. MÍSTO: Kampaň pro Nové háro od Frame Production
Neziskový spolek Nové háro, pomáhá dětem v onkologické léčbě cítit se co možná „nejnormálněji“. Jejich posláním je sbírat vlasy od dárců a vyrábět z nich paruky na míru konkrétnímu dítěti. Spot ukazuje, že dětská duše mnohem hůř snáší zvědavé a lítostivé pohledy ostatních. Děti se chtějí cítit normálně a užívat si dětských radostí i přesto, že jejich tělo bojuje s onkologickým onemocněním. Spot produkovala Frame Production a režii vedl Pavel Soukup pod kreativním vedením Ondřeje Peši.
„Je to super! Hezká holčička, srdceryvný příběh, smysluplný projekt, dobrá exekuce, odpočinek od audiobanky. ALE! Tenhle spot jako by z očka vypadl tomu pro „Save the Children“, včetně pihaté děvenky... Ale kraď jako umělec, české publikum origoš stejně nezná, žejo. Víc mě trápí závěr – kdy doják totálně pohřbí název brandu. I tak nejlepší spot tohohle výběru.” Lucie Bax
„Před asi šesti lety jsem viděl reklamu se syrskou holčičkou pro organizaci Save the Children a tenhle spot vypadá jako její pokračování. Taky holčička, stejná kamera, stejný střih, stejně stavěná zvuková stopa. Navíc to má délku krátkometrážního filmu. Nicméně atmosféru to má silnou, emoci to předá a malá slečna hraje opravdu skvěle. Za mě s trochu přivřenýma očima patří do TOP 5” Radim Dittrich
„Tento spot, odhliadnuc od váhy témy, patrí do top 5. Na spote ma baví autenticita a jej podpora v strihu. Zvuk je koherentý s obrazom, vznikajú tak útržkovité "flashbacky", momenty, situácie, koré pôsobia vo svojej "nedopovedanosti" velmi silne. Behom dvoch minút som si vedel "namalovať" predstavu o živote dievčatka a dopadu choroby na jej život. Hudobný záver mi subjektívne príde navyše. Viem si predstaviť celú vec len na vnútro-obrazovom zvuku/tichu. Hudba odo mňa "chce" emóciu, ktorú už vďaka sile spotu mám, nepotrebujem ju potvrdzovať. Ticho je najsilneší zvukový výrazový prostriedok, ktorý by záveru tohto spotu slušel.” Samuel Jurkovič
„Je to trochu citová vydíračka, ale pokud to pomůže zlepšit onkologickým dětem náladu, tak to má smysl. Každopádně zvukově mi to přijde nedotažený, vadí mi trochu ten přechod atmosfér. Je tam na mě málo emocí, šlo by z toho vytřískat mnohem víc. Hudba na konci mi přijde málo pozitivní, aby z toho divák cítil to její nadšení.” Karolina Paseková
„Moc hezký koncept (i když okamžitě připomene Most Shocking Second a Day Video), skvělý casting, výborný střih.” Eva Dvořáková Pérez
„Vkusně zpracovaný silný příběh, palec nahoru!” Dušan Gajdoštík
„Vlastně je asi od první vteřiny jasné, co se stane. Ale i když tomu chybí nějaký zásadnější moment překvapení nebo nápad, tak to vlastně neuvěřitelně funguje. Teda aspoň na mě jako někoho, kdo se za poslední roky musel naučit dělat nejen culíky, ale dokonce i copy. (No pun intended.) A super zvuk v tom podle mě hraje klíčovou roli, protože z toho strojku ještě teď cítím lysinu na zátylku.” Jan Benda
„Tahle práce si snad ani nezaslouží komentář. Je OK se inspirovat, ale tohle je obyčejná zlodějina. A nepovedená. Mrkněte na originál, jestli chcete. Podle mě je skvělej. https://www.youtube.com/watch?v=RBQ-IoHfimQ ” Radek Hadj Moussa
4. MÍSTO: Kampaň pro Magistrát hl. m. Prahy od DDB Prague
Agentura DDB Prague pokračuje ve spolupráci s Magistrátem hl. m. Prahy a pro město opět zcela zdarma připravila další očkovací kampaň. Pojetí kampaně si hraje s názvy známých míst v Praze a mění je, aby ilustrovalo, jak se život v hlavním městě během pandemie proměnil. Využívá vtipné vizuály s výraznou typografií.
„Nemyslím si, že to někoho přesvědčí k očkování. Ale to si nemyslím ani u ostatních očkokampaní, které se berou mnohem vážnějc. :) A tohle je fajn zpestření v moři návratů do hospod, rodinných objetí nebo mačkání se na fotkách. Jen teda doufám, že bude i Pražský krad. Strakova akademie asi může zůstat, jak je.” Jan Benda
„Jednoduché, chytré, čisté, dobře zacílené, možná jen to copy občas trochu drhne. Každopádně za mě fajn a patří do TOP 5.” Radim Dittrich
„Tohle se mi těžko hodnotí, protože to dělali mí kamarádi z DDB a vím, že jsou na tu práci hrdí. Já osobně nápady založené na slovních hříčkách nemám rád. Takových jsem viděl stovky a určitě ještě uvidím.” Radek Hadj Moussa
„V tejto oblasti som neerudovany. Mám rád jednoduchú a čistú grafiku, čo mi možno z laického pohľadu trochu chýba. Páčilo by sa mi, keby grafiky ostali len u "ikoniek" a skomoleného titulku - všetko ostatné "psaní" sice chápem, že je "NUTNE", no ma esteticky neoslovuje - zabíja originalitu.” Samuel Jurkovič
„Krásná čistá práce. <3 Zvuk bych tedy ještě vylepšila, ale vizuálně je to ňuňu. A hlavně je to trochu zajímavější pohled na coviďáka. A díky, že je to zase jednou bez fotek – i když Stěrminál by mohl být na fotce celkem vtipnej.” Lucie Bax
„Nepatří do TOP 5, i když kampaň se mi hodně líbí, rozhodně zaujme, donutí k zastavení a pobaví. Účinností si ale nejsem jistá.” Eva Dvořáková Pérez
„Slovní hříčky s češtinou jsou oblíbený koncept, tady mi to přijde, přes zlepšující se trend v komunikaci státních / municipálních komunikačních zakázek, lehce lámané přes koleno.” Dušan Gajdoštík
5. MÍSTO: Kampaň pro České dráhy od Havas Prague
České dráhy lákají v novém spotu na mobilní aplikaci Můj vlak. Kampaň od agentury Havas představuje tentokrát Ivana Trojana v roli despotického nimroda, který využívá svého cvičeného psa k nákupu jízdenek. Spot produkoval Total HelpArt pod režisérskou taktovkou Ondřeje Trojana.
„Zase Trojan. Nepatří do TOP 5.” Dušan Gajdoštík
„Ivan Trojan a slovní fórky - to je skoro zaručený recept na úspěch. Však už byl taky pořádně prověřenej, že jo. Jen teda když slyším tu Dvořákovu Humoresku, tak mám najednou nutkání něco upéct ze dvou kostek Hery. Ale to zatroubení vlaku místo jinglu mi přijde jako super nápad!” Jan Benda
„Zvukově je to takový suchý, nudný. Přidala bych víc atmosféry nádraží, jedno zahoukání a zapískání mi přijde málo. Pokud bych nevěděla, že jsou v kupé, tak by mi ani nedošlo, že jsou na nádraží. A Ťapka Appka - to musel být dlouhej a náročnej brainstorming. :)” Karolina Paseková
„Mám rád herectvo Ivana Trojana a spoty, v ktorých sa objavuje, sú mi sympatické predovšetkým nenásilným, milým humorom. Po zvukovej stránke prisudzujem prezenčnost zvukov zámernej štylizácii - plasticita zvukového obrazu mi ale subjektívne nekorešponduje s prostredím (zámer - subtilné odlahčenie?), čo spotu ale niak zásadne neubližuje. Zvukové spracovanie, ktoré má v spote deskriptívnu úlohu, nemá hlbší dramaturgický zámer, ktorý by dával celku významový presah...” Samuel Jurkovič
„Nepatří do TOP 5 – au!” Lucie Bax
„Skvělý skript i exekuce. Ťapky cinkání i jingle na konci rozhodně dost baví.” Eva Dvořáková Pérez
„V reklamní sérii Českých drah jsem už asi viděl lepší spoty. Tahle reklama je ale taky milá, vtipná, a hlavně má stále skvělého Ivana Trojana. Promovaný produkt je navíc dobře pochopitelný. Za mě patří do TOP 5.” Radim Dittrich
„Hezky natočené i zahrané. Ale vůbec netuším, proč bych měl po téhle komedii jet někam vlakem.” Radek Hadj Moussa
DALŠÍ PRÁCE ZE SHORTLISTU
Kampaň pro Unilever od TRIAD Advertising
Značka Míša z portfolia společnosti Unilever startuje nový komunikační koncept pracující s dětskou fantazií z dílny pražského Triadu. Nová kampaň má za cíl představit Míšu jako alternativu pro zdravou svačinu. Realizace představuje papírový svět s animací imitující stop motion, který má blízko k dětské kreativitě a hodí se ke značce. Spoty vznikly ve spolupráci s produkcí Nice! a režisérem Pavlem Soukupem.
„Baví ma obrazové spracovanie spotu formou pixelácie. Po zvukovej stránke subjektívne postrádám hravosť a barevnosť prostredí (plasticitu). Atmosféry a ruchy s obrazom korešpondujú, no v rámci subjektívnej roviny by ma bavili aranže, ktoré by ma preniesli do "papieroveho" sveta.” Samuel Jurkovič
„Ta exekuce je krásná. Už vidím ta děcka nalepená u televize, která se následně dožadují Míšy v očekávání stejného dobrodružství. Reklama by si akorát zasloužila méně slov a napálit tam nějakou „willywonkovskou“ hudbu. ” Lucie Bax
„Vizuálně je reklama povedená a dětem se nejspíš líbit bude. Mně v tom spotu ale něco skřípe. Možná je to kostrbaté copy nebo příběh vystavěný tak nějak na sílu. Ale možná bych si měl jen Míšou zchladit hlavu. Těžko říct.” Radim Dittrich
Kampaň pro Birell od VCCP
Birell spouští kampaň na Birellády, nápoje vařené na bázi nealkoholického piva. Strategie a kreativa vznikly opět ve spolupráci s agenturou VCCP a představují novou produktovou řadu jako alternativu ke klasickým limonádám. Koncept se točí kolem slůvka “bez” a situací, kdy méně je více. Televizní kampaň vznikla ve spolupráci s Armada Films, pod režijním vedením Maroše Milčíka. Ve spotech zazní populární skladba Do You Love Me v podání kapely The Contours.
„Záběry jsou vizuálně krásné, hudba perfektně zvolená, takže musím uznat – kouká se na to hezky. Podobně postavených sestřihů jsem už ale viděl tolik, že jsem vlastně trochu zklamaný. Navíc jsem celou dobu na konci čekal logo Coca Coly. Čím to asi bude? Avšak za mě posílám do TOP 5.” Radim Dittrich
„Přehlídka všech reklamních klišé. "Užij si život" to je teda pecka.” Radek Hadj Moussa
„Pokud je někde použitá hudba z mýho oblíbenýho Hříšňáku, tak vlastně odpustím cokoliv. Třeba i to, že je tam málo ruchů a moc voiceoveru. Hlavní herečky jsou maličko jalový a fór s nahoře bez trochu bolí.” Karolina Paseková
Kampaň pro Jupí od Proboston Creative
Agentura Proboston Creative vypracovala koncept, který vychází ze situací v rodině, ve kterých si děti a rodiče vyměňují své role. Kampaň tak rozehrává tuto rodinnou dynamiku a zachycuje běžné a úsměvné výměny mezi rodiči a jejich malými dětmi. Produkovala Creative Embassy s režisérem Janem Švejkarem.
„Tohle je fakt dobrý. Mám pocit, že by se z tohoto zábavnýho pohledu na rodinu dalo vytáhnout víc, ale nebyl jsem u vzniku. Celkem by mě zajímalo, jak by to vypadalo v delších formátech. I takhle je to moc dobrý, pravdivý a vtipný.” Radek Hadj Moussa
„Tohle mě baví. Má to dynamiku, je to bez zbytečných kudrlinek, řemeslně dobré!” Dušan Gajdoštík
Kampaň pro Benzina Orlen od S5ive
Benzina Orlen v kampani posiluje příslušnost k mateřské skupině. Marketingová kampaň „Společně na cestě vpřed“ metaforicky zdůrazňuje vztah mezi oběma značkami prostřednictvím interakce mezi generacemi a důrazem na partnerství, které je založeno na důvěře a spolupráci. Kampaň z dílny S5ive prezentuje i gastronomický koncept Stop Cafe.
„Nepatří mezi TOP 5. Řemeslně ok, čistá práce, ale koncept nuda, exekuce nuda.” Eva Dvořáková Pérez
„Já to prostě nechápu. Proč je pro mě důležité, že se Benzina stala členem skupiny Orlen. Proč mi to říkají? Ale má nejoblíbenější scéna přichází v 0:25, kdy VO mluví o lepších produktech a v obraze jsou nějaký odporný bagety. Hodně špatný.” Radek Hadj Moussa
Kampaň pro Vodafone od McCann Prague
Psí překladatelka propaguje pro Vodafone neomezený tarif pro jednotlivce. Kampaň vytvořila agentura McCann Prague, spoty režíroval Ondřej Sokol. Produkci zajistila Procoma.
„Takový celý milý! Milej taťka, milá chytrolínská dceruška, milý prostředí a milej produkt. Myslím, že pejskaře to vezme za srdíčko, kočkaři přinejmenším zbystří. P.S. Jen ta hudba je taková nic moc.” Lucie Bax
„Patří do TOP 5. Roztomilost.” Jan Benda
9. 8. 2021