Skandál: AdParádu od ADC vyhrála kampaň od ADC!

Letní období vytoužených dovolených, kdy se vyšťavení agenturní lidé snaží nasát alespoň trochu čerstvé energie na dalších rok tendrů a prezentací, je za námi. Ale je vidět, že i v sezóně dovolených agentury a tvůrci nelenili, protože přes prázdniny se nám urodilo hned několik parádních reklamních kousků. Pojďte si je společně s námi a naši váženou porotou připomenout.

Nový díl letní AdParády tentokrát produkčně zajistili WeAre productions v čele s Michaelem Šroubkem a David Suda si na chvíli odskočil ze své kreativně ředitelské židle na židli režisérskou. Natáčelo se v pražských kancelářích agentury DDB a přísaháme, že při natáčení se neztratila žádná z vystavených cen! Jako velmi speciální host se v tomto díle představí stand up komik Martin Jirman v roli šéfíka kreativního dua Willhelm Miky.

A teď už si pojďme představit naši skvělou porotu, která rozhodovala ve složení: Honza Marcinek, Strategic Planner, Boomerang Communication; Petra Saktor, Personalization Director, Avast; Jakub Sodomka, Design Lead, SDMK Design Czech; Roman Bayguzov, Senior Art Director, Ogilvy; Denisa Findejsová, Brand Manager Braník & Staropramen, Pivovary Staropramen s.r.o.; Hana Mára, freelance senior creative; Martin Jirman, stand-up komik.

AD PARÁDA #LÉTO

Credits:

Hráli: Tadymiky - Miky Karas, Tadywilhelm - Pavel Wilhelm Přibyl, Šéfík - Martin Jirman

Režie: David Suda, DOP & Edit & Grading & Online: Honza Kolář, Executive producer: Michael Šroubek & Jakub Dohnálek, Production manager: Jana Pokorná Valenčíková, Production coordinator: Mikuláš Pavlík, Sound mix: Jan Šulcek, Sound recording: Nicolas Atcheson, Make-up: Nikola Mezrová, Styling: Marek Volf

Děkujeme DDB Prague za poskytnutí lokace. Děkujeme Martinu Klimparovi a Biofilms Rental Prague za poskytnutí kamerové techniky.


Z titulku už je jasné, že letní žebříček ovládla kampaň pro ADC Creative Awards. My jsme samozřejmě vyzpovídali tvůrce této kampaně, takže jejich postřehy k vítězné kampani si nenechte ujít v bonusovém videu



1. MÍSTO: Kampaň pro ADC Czech Creative Awards od Martina Svetlíka a Michaely Pechanové

Kampaň k letošnímu ročníku ADC Czech Creative Awards vytvořil kreativní tým ve složení Michaela Pechanová, Martin Svetlík a Richard Axell spolu s produkcí NICE! a jejím režisérem Václavem Krbůškem. V kampani by se měl poznat úplně každý, kdo někdy zkoušel vymyslet tu nejlepší reklamu roku. Na vizuálech fotografa Ondřeje Szollose se svými minulými úspěchy v soutěži chlubí členové ADC. V rámci konceptu Nas*r všechny jsou vizuály výrazně poničené více či méně vulgárními kresbami méně úspěšných kreativců.

„Práce trefně vychází z klasické "žárlivosti" kreativců a k dokonalosti chybí nejspíš to, aby na jednom z vizuálů byl Eda Kauba :)” Honza Marcinek

„Přiznejme si, že srovnávat tuto kampaň pro ADC s komerčními kousky je trochu nefér. A přiznejme si zároveň, že tato kampaň pro ADC je prostě top. A ještě aby ne. Zdravím kreativní tým a smějíc se tleskám!” Petra Saktor

„Ale jo, vtipné, trochu vulgární. Ale proč ne.” Jakub Sodomka

„Příběh je příliš přímočarý, děj na 30 sekund zdlouhavý a nedynamický. Možná to je taky pointa, že ten kdo Louskáčka nevyhrál nemá ani nápady jak se kreativně pomstít? ” Roman Bayguzov

„Líbí se mi chytré, poutavé, přitom divácky nenáročné a "minimalistické" zpracování kampaně. Oceňuju její odvážnost, která se na českém trhu moc nevidí - ať už díky použití "sprostého" claimu, nebo grafickým zpracováním. Jednoznačně kampaň, která na první dobrou zaujme a baví nejen díky svému ironickému chytrému humoru, ale i příjemnému voiceoveru. Má to prostě ko*le!” Denisa Findejsová

„Spoty jsou vtipný, je to hezky natočený, vizuály jsou dobrý. Ale strašně mi vadí ta celková myšlenka "Nas*er všechny*. Přijde mi to zbytečně hloupý a egoistický.Taky nevidím důvod na vulgarismy. Zasloužilo by si to promyšlenější copy. Nepatří do TOP 5” Hana Mára

„U této reklamy máte dvě možnosti, buď se vám líbí a nebo jste suchoprd. Pardon my french, but KURVA JO!” Martin Jirman


2. MÍSTO: Kampaň pro HoppyGo od WMC Grey

Kampaň představuje klíčové výhody online zápůjčky aut přes škodováckou platformu HoppyGo a chce dále rozšířit povědomí o peer-to-peer carsharingu na všech trzích, kde působí. Kampaň je určená pro online prostředí. Protagonistou je herec Kryštof Krhovjak, který v trojroli ztvárnil rodinku potýkající se s typickými problémy na cestách. Koncept pochází z agentury WMC Grey, realizaci spotu zajistila produkce DARQ studio, režii vedl Jakub Machala.

„Dnes večer budu usínat s otázkami,  kam zmizela zavazadla z Felicie, proč už je nepotřebují a zda slogan "od lidí pro lidi" už počítá s budoucí diskriminací inteligentních robotů.” Martin Jirman

„Tohle mě moc baví! Super casting a fór s trojrolí funguje výborně. Navíc mi to příjemně vysvětlí funkcionalitu služby.” Hana Mára

„Musím říct, že si agentura fantasticky poradila s hardsellovým sdělení a nabídku HoppyGo přeměnila na několik zábavných twistů. Krásně to frčí a závěrečná "Hoppy" tečka se mi zaryla rychle do hlavy, že si i pár dní po zhlédnutí pamatuji značku. Pěkná práce.” Honza Marcinek

„Vyrobit reklamu, ve které by produkt figuroval v podstatě od začátku, působil nenásilně, odkomunikovat v rámci toho hned několik benefitů a ještě u toho pobavit, je pořád celkem kumšt. Tým, co stojí za tímhle spotem, to zvládl a může být právem Hoppy. Jen ta "stará" na konci -- bylo to skutečně zapotřebí?” Petra Saktor

„Líbí se mi odlehčenost a vtip kampaně i koncept jako takový - pro cílovku jasné sdělení zábavně podáno. Propojení jednotlivých měnících se scén mě baví. S čím se ale úplně neztotožňuji je výběr herce a jeho napasování do více rolí. Tam se stále nemůžu rozhodnout, zda je to pro kampaň přínos nebo ne.” Denisa Findejsová

„Vtipné zpracování, vizuální stejně tak. Pobavilo. Trochu mi tam chybí více vysvětlení co služba nabízí, pro ty, kteří to neznají.” Jakub Sodomka

„Dadaistický, ale zábavný. Hezky rozehraná komedie, ve které ma sdílení svoji správnou roli.” Roman Bayguzov


3. MÍSTO: Kampaň pro Radegast od Boomerang Communications 

Radegast patří dlouhodobě ke světové špičce pivovarů s nejnižší spotřebou vody při výrobě piva. Proto se také boj o vodu a její udržení v krajině dlouhodobě promítá do aktivit a komunikace této značky. Znázorňuje to v novém reklamním spotu Každá kapka má smysl. Spot připravila agentura Boomerang Communication, režie se ujal Juraj Janiš a produkci zajistil Boogie Films. Součástí kampaně je ledová socha v Beskydech.

„Líbí se mi, že kampaň navazuje a drží "mužnost" a silná atmosféra, která je v komunikaci Radegastu vidět konzistentně už dost dlouho, a která funguje. Osobně jsem zvědavá, jestli se kampaň spojená s problematikou vody bude někam posouvat, nebo je to "one of" tohoto roku, protože na tom podle mě stojí její celá uvěřitelnost.” Denisa Findejsová 

„Radegast si dlouhodobě opečovává hořko temné teritorium a už k němu neodmyslitelně patří. Jen ty spoty mi už začínají splývat. Rozhodně je to ale dobrá práce a je to parádně natočené.” Hana Mára

„Velmi aktuální téma, co jde navíc krásně ruku v ruce s dlouhodobou snahou firmy o co nejnižší spotřebu vody při výrobě. Ne náhodou vyhráli loni EFFIE za dlouhodobé budování značky - tenhle tým prostě velmi dobře ví, co dělá.” Petra Saktor

„Perfektní sdělení, cílené asi trochu mimo klasické pivaře, ale téma je velmi důležité a je dobře, že se toho pivní značky nebojí.” Jakub Sodomka

„I přes svoji velmi bujnou fantazii si nějak nedovedu představit, že si rodina z Bruntálu v supermarketu vybere svoji klasickou víkendovou basičku, podle toho kolik bylo potřeba vody na výrobu jednoho lahvoně. V tomto případě dokážu potlačit svoji vnitřní Apolenu a říct, že komunikovat v Česku jako konkurenční výhodu nižší spotřebu vody na výrobu piva je bláznovství. A nebo naopak velké vizionářství a cesta jak zachránit planetu za asistence českých pivních pupků. Jej, Apolena se zase drápe na povrch.” Martin Jirman

„Řemeslně krásný. Herecky dobrý. Správně pasuje na dlouhodobou strategii značky Radegast.” Roman Bayguzov


4. MÍSTO: Kampaň pro T-mobile od Saatchi & Saatchi

T-Mobile nasadil kampaň, s českými olympioniky, ve které připomíná jejich úspěchy a zároveň vybízí k aktivnímu trávení léta. Koncept kampaně pracuje se sportovním pojetím běžných denních činností a představuje známé tváře českého sportu v nevšedních rolích. Spot rozvíjí myšlenku, že sportovat může kdokoliv a kdykoliv. Pod kreativou je podepsaná agentura Saatchi & Saatchi a Publicis Groupe. Spot režíroval Marek Partyš.

„Líbí! Takhle nějak si představuju, že by točil reklamy Salvador Dálí, kdyby bydlel na Letný.” Martin Jirman

„Dávám 9, protože je zde vidět, že to muselo být produkčně náročné. Celkově pěkně zpracované. Vtipné, což v TMO dokázali už vícekrát.” Jakub Sodomka

„Je to pěkný. Splňuje to vsechna kritéria velkého reklamního spotu... ale před 10-15 lety. Umělý svět v uměleckém zpracování.” Roman Bayguzov

„Nápad s olympioniky je dobrý, ale zpracování pro mě trochu pokulhává. Mám pocit, že se ve spotu událo tolik věcí s rychlými prostřihy, že jsem vše nestíhala. Hlavní message je zde jasná, ale za mě platí, že "méně je někdy více" a tady toho je spíš více. ” Denisa Findejsová

„Krásný! Baví mě se na to koukat víckrát. Skvělá filmařina a spousta nápadů. A ty barvy, ach!” Hana Mára

„To, že T-Mobile umí se svými agenturami zabalit nabídku do cílovce odpovídající kreativy, napasovat na to hlavní sdělení a ještě to má vysokou úroveň zpracování, už osobně vnímám jako jakýsi několika lety prověřený standard. Do TOP 5 ale spot nezařazují, unikátnímu spojení s českými olympioniky navzdory -- až příliš mi připomíná T-Mobile ADSL paragány z roku 2011.” Petra Saktor

„Filmařský majstrštyk, kdy po každém zhlédnutí objevuji něco nového. Letní kampaně od T-Mobile se začínají pro mě stávat očekávanou událostí, s čím tentokrát přijdou. Když si Kofola přivlastnila zimu, tak proč by nemohl T-Mobile mít léto.” Honza Marcinek


5. MÍSTO: Kampaň pro McDonald’s od DDB Prague

McDonald’s v televizním spotu děkuje zaměstnancům za přístup a nasazení v nelehkém období pandemie. V čase, kdy byly klasické restaurace zavřeny, se stal McDonald‘s se svým McDrivem a McDelivery jistotou pro mnoho lidí, jejich restaurace jely prakticky non-stop, proto chce McDonald’s veřejně poděkovat všem zaměstnancům, že to zvládli. Strategickým partnerem pro tento koncept je kreativní agentura DDB, spot režíroval Marek Partyš, o produkci se postarala společnost Bistro Films.

„Hezky výtvarně, herecky a filmově zpracované. Bez patosu, mluví k věci. Rouška a zamlžené brýle - to znám moc dobře :)” Roman Bayguzov

„Oceňuju v první řadě samotný počin jako takový: chuť investovat čas a peníze do zfilmovaného poděkování vlastním zaměstnancům. Každý, kdo nosí brýle, navíc musí uznat, že tenhle covid insight není fejk. Emoce a profesionální zpracování spotu jsou pak dva dodatečné důvody, proč za mě tento kousek jasně patří do TOP 5.” Petra Saktor

„Líbí se mi, že se dotkla této výjimečné doby, složité... ” Jakub Sodomka

„To už je jak přes kopírák. Emotivní předělávka známé pecky a malý milý příběh. Marek to super natočil a vypadá to krásně, jako vždy. Ale už mě to ničím nepřekvapí a nezaujme.” Hana Mára

„Navždy, když vidím podobné "děkovací reklamy zaměstnancům", probudí se uvnitř mě malý levičák, kterého pracovně nazývám Apolena, a začne mě otravovat otázkou, zda by zaměstnancům nepoděkovali lépe, kdyby náklady na výrobu a mediální prostor poslali přímo na výplatní pásky. Každopádně cením, že si tvůrci vybrali jednu z posledních menšin, na jejiž odlišnost lze ještě veřejně odkazovat. #brejlounlivesmatter” Martin Jirman

„Zpracování kampaně mi přijde dobré. Celkově se mi líbí myšlenka, že chce McDonalds poděkovat svým zaměstnancům veřejně. Jen mi přijde, že už je toto téma spojené s COVID-19 obecně vyčerpané. To, že ústřední postavou spotu je dítě, mi s ohledem na to, že se jedná o kampaň pro McDonalds, přijde trochu jako "prvoplánová ždímačka emocí". Celkově ale spot působí příjemně, i když si nemyslím, že mi nějak významně utkví v paměti.” Denisa Findejsová


DALŠÍ SKVĚLÉ KAMPANĚ Z LÉTA, KTERÉ SE NEDOSTALY DO TOP 5

Kampaň pro Pribináček od OAK


Pribináček mění svou komunikaci. Už necílí jen na malé děti, nyní chce oslovit starší děti i dospělé. Kreativu vytvořila agentura OAK, o digitální část se postarala Attention!Media.

„Moc hezký, milý spot. Hned bych si šla hrát :D Má to hezkou dynamiku. Jen ta hudba mi přijde krapet umělá.” Hana Mára

„Z reklamy mám pocit, že v Pribináčku je tolik cukru, že moje dítě už nikdy neusne.” Martin Jirman


Kampaň pro Kooperativu od WeAreGinger

Pojišťovna Kooperativa nasadila další spot v rámci své kampaně „Někde tam je". Spot s názvem „Těhotenský test" je zaměřený na životní pojištění. Spoty pro image kampaň režíroval Tobias Perse, na kampani se podílely kreativní agentura WeAreGinger a produkční firma Dawson Productions.

„Kooperativa touhle sérií krásně podtrhuje svůj letitý claim Pro život jaký je a opět potvrzuje, že umí svoje produkty v komunikaci uvěřitelně usadit do každodenních situací. Bohužel konkurence v letním vydání je silná a do TOP 5 se mi už nevejde.” Petra Saktor

„Téměř dokonalá reklama. K dokonalosti chybí drobný detail. Měla být na antikoncepci.” Martin Jirman

„Kooperativa si neustále nasazuje laťku a mé srdíčko plesá radostí, že se značka stále drží své dlouhodobé strategie a udržuje úroveň kvality. Místy sice občas zakopne o již mnohokrát opakovaný vtip, takže divák odhalí pointu dřív, jako je tomu například u tohoto s těhotenským testem. ” Honza Marcinek

Kampaň pro Festival Prague Pride od Guts Prague

Tématem letošního ročníku festivalu Prague Pride byl coming out, tedy proces přijetí vlastní sexuality a sebe sama. Pořadatel připravil v hlavním městě desítky akcí od filmových projekcí, výstav, koncertů nebo workshopů nejen pro LGBTQ+ komunitu. Akci doprovází kampaň od studia Guts Prague. Objekty použité ve fotografovaných zátiších reprezentují konkrétní část programu a zároveň svojí kompozicí tvoří duhové spektrum jako symbol.

„Krásná, čistá, pochopitelná, cool výrazná práce. Miluju vizuálně silné kampaně a tahle je za mě opravdu skvělá.” Hana Mára

„Nevím co si o tom myslet. Vizuálně asi neurazí, ale sdělení v tom silné není dle mého názoru. Nevzbuzuje to diskuze, kontroverzi, důležité téma... Vlastně je to jen hezké. (Subjektivně)” Jakub Sodomka

Kampaň pro Lego od Ogilvy

Hlavním motivem kampaně je ukázat, že i hrdinové každodenního života v Lego City si zaslouží odpočinek. Lego posílá děti i své hrdiny na prázdniny. V kampani se objeví z kostek Lega třeba hrad Bezděz nebo jihočeská vesnice se svou typickou architekturou. Spoty vznikly technologií počítačové 2D animace pomocí nafotografovaných fází a vektorové grafiky. Tato technologie má umocnit komiksový charakter celé reklamy. Za kampaní stojí agentura Ogilvy a produkční agentura Studio Buvol.

„Komiksové zpracování je nádherně originální a hravé - přesně jako Lego. Proto i přes velmi rychlé tempo a zároveň s nevědomím, jestli spot skutečně povede ke zvýšení prodejů, je to pro mě jeden z nejzajímavějších kousků letní sezóny.” Petra Saktor

„Lego je takový dream klient. Jeho vizualita je sama o sobě překrásná, tak mi přijde převeliká škoda ji zasadit do velice zastaralého "komixu". Voice i nápad jsou přitom dobré, vizuálno ale velice trpí. Au.” Hana Mára

Kampaň pro Sportisimo od Bumerang Film


Sportisimo spustilo svou kampaň zaměřující se na návrat do školy. Promlouvat v ní nechává děti, které říkají: „Naši to s náma nemaj lehký.” Kampaň jede na notě klasických rodičovských trápení s tím, že dětem je neustále všechno malé a své oblečení ani boty vůbec nešetří. Pro autentičnost nehrají ve spotu herci, ale mladí aktivní sportovci. Kampaň vznikla ve spolupráci se zlínskou produkcí Bumerang Film.

„Zabil to konec s takovou pachutí po Lídl či Penny marketu... Slevy slevy slevy...” Jakub Sodomka

„Prostě je to slabý.” Roman Bayguzov

„Velmi neotřelý pohled na Back to school: bravurní práce s rodičovským insightem a opravdu povedená exekuce. Pro mě celkově velmi osvěžující a rozhodně jeden z letních favoritů.” Petra Saktor


30. 9. 2021