Zábava, hloubka nebo státnost?
ADC přináší oceněním Like Generace Z jedinečný pohled očima mladých na reklamu, a co je podle nich ten pravý banger. Odráží názory nové generace kreativců a je zajímavým porovnáním se současnými vůdci kreativní branže.
Cenu třetího ročníku si odnáší Fofrtaška od Kauflandu, která svým vítězstvím a virálním šířením stvrzuje poptávku mladých po zábavném kontentu. Porotu, která doplňuje hodnocení ADC Czech Creative Awards, tvořili opět studenti Katedry multimédií na VŠE ve složení Viktor Zoubek, Veronika Sommerová, Matyáš Půlpán, Antonín Lipták, Ondřej Pavelka, Jakub Malát, Jonáš Strnad, Lucie Kutscherauerová, Valeria Ostenova, Aleksandra Puerova, Aneta Zítková, Radim Joska, Eliška Vavřenova, Petr Rathouský a Oldřiška Schwubová.
Do toho nejužšího rozhodování se kromě Fofrtašky dostala kampaň Co je to za mámu a Kolóra. Studenti hodnotili každou přihlášku zvlášť, udělili ocenění ve všech kategoriích a ve výsledku sestavili shortlist 7 nejlepších výstupů. Na ten se kromě výše zmíněných prací dostaly také System Sho(p)k, Národní den beze spěchu, Kulturisti nebo #silnější.
“Hodnocení probíhalo souběžně s hodnocením poroty v ADC Czech Creative Awards v okamžiku, kdy byly zveřejněny na webu ADC shortlisty kreativních prací,” popisuje proces Richard Stiebitz, kreativní ředitel Agentury GEN a lektor VŠE, který je současně členem ADC. Studentská porota hodnotila vícekolově, podobným způsobem jako to bývá u ostatních kreativních soutěží.
Ve finální fázi se porota sešla osobně a nad dlouhým seznamem začala živá diskuze, na jejímž konci vznikl finální shortlist sedmi prací. Největší „beef“ mezi studenty se odehrál u prvních tří výstupů (Fofrtaška, Co je to za mámu a Kolóra). Ty bodovaly u studentů nejvíce – odehrála se intenzivní argumentace pro a proti, kdy se rozhodovalo mezi zábavou, hloubkou a státností.
Ukázalo to, že nehledě na specifickou mluvu generace Z, jde porotě o poctivost, smysl, nápad, překvapení, společenský přínos i hravost. Bylo těžké se na jednoznačném vítězi shodnout a pomohlo až několikanásobné hlasování. I to vypovídá o tom, jak zodpovědně ke své roli porota přistupovala.
Více nám k tomu pověděl Viktor Zoubek z poroty Like generace Z: „Fofrtaška zvítězila, neboť představuje moderní, dobře zpracovanou multikanálovou kampaň s funkčním využitím influencerů. Kampaň ‚Co je to za mámu‘ zase zvýrazňuje cit Gen Z pro hlubokou myšlenku, opravdovou emoci a kvalitní produkci. Stupně vítězů uzavřela prezidentská ‚Kolóra‘, která nás zaujala svojí silnou symbolikou skrytou v jednoduchém copy.“
Za kreativou kampaně stojí agentury DDB Prague, FUSE, OMD a FleishmanHillard.
Porota Like generace Z měla možnost zúčastnit se i slavnostního předávání cen ADC Czech Creative Awards 2024. Spolek nejoceňovanějších kreativců se i takto stará o to, aby o mladé talenty v branži nebyla v budoucnu nouze.
Vítězi gratulujeme a těšíme se na příští ročník.
23. 5. 2024